Škoda vyvíjí auto budoucnosti! Velký třesk mezi závodními automobily. Mercedes i Porsche se klepou strachy
Škoda Motorsport představila veřejnosti koncept plně elektrického automobilu, který vychází z nedávno představeného modelu Škoda Enyaq Coupé RS. Inženýři vytvořili pilotní projekt, který automobilka pravděpodobně využije pro budoucí sériovou výrobu. Podívejte se, jak by v budoucnu mohla vypadat elektrická závodní auta Škoda vyrobená z udržitelných materiálů.
Ať se nám to líbí nebo ne, budoucnost automobilů se nezadržitelně stáčí k čistě elektrickému pohonu. To moc dobře ví i Škoda, která vytvořila koncept elektrického závodního vozu Enyaq RS Race. Ten kombinuje odkaz motorsportu a ekologie. Škoda tak dokazuje, že adrenalin a elektrický pohon mohou jít ruku v ruce. Je tedy dost možné, že v budoucnu budeme sledovat tento model na rally, kde bude spolu se zkušeným závodníkem trhat rekordy.

Škoda se pochlubila elektrickým modelem Enyaq RS Race
Škoda vytvořila plně elektrický koncepční vůz, který vychází z již existujícího sériového modelu Enyaq Coupé RS. Je sportovnější, výrazně lehčí a nechybí ani udržitelné materiály, z nichž je vyroben. Na silnici jej ale bohužel nepotkáte, protože v současné době neexistuje. Jedná se o pouhý koncept Škodovky, který automobilka vytvořila pro budoucí sériově vyráběné vozy.
Škoda Enyaq RS Race je oproti modelu Enyaq Coupé RS o 316 kilogramů lehčí (váží 1 946 kg), o 70 milimetrů nižší, až o 116 milimetrů širší, má přepracované nárazníky, vylepšené (sportovní) tlumiče a je pochopitelně také rychlejší – stovku zvládne za méně než 5 sekund. Vozu nechybí několik dalších sportovních inovací, mezi které patří zejména hydraulická ruční brzda, karbon-keramické brzdy, rychloupínací závodní volant, bezpečnostní rám karoserie a boční a zadní okna z odlehčeného polykarbonátu. Interiér i exteriér je vytvořen tak, aby byl zkrátka maximálně bezpečný, kvalitní a co možná nejvíce ekologický.
Stejně jako Enyaq Coupé RS se chlubí výkonem 250 kW, díky čemuž dokáže na 100 km/h zrychlit za pouhé 4,6 sekundy (o 0,9 s rychleji než sériový Enyaq RS). Stejně jako sériové vozy je jeho rychlost omezena na 180 km/h.

Celková hmotnost automobilu byla snížena díky použití lehkých biokompozitních materiálů z lněných vláken (technologie PowerRibs™ od Bcomp) namísto běžně používaných uhlíkových dílů, zavedení polykarbonátových oken a také odstraněním nepotřebných komponent. Právě použití ekologických materiálů snižuje emise CO₂ při výrobě až o 85 %.
Odlehčené materiály jsou použity nejen na exteriéru, ale i v interiéru vozu – nechybí na palubní desce, ve výplních dveří i opěrkách nohou pilota i navigátora. Dohromady je z udržitelných materiálů vyrobeno 16 komponent. I když se jedná o pouhý koncept, některé materiály už si Škoda otestovala i v praxi – ve sportovních automobilech Škoda Fabia RS Rally2. Tam automobilka využívá i udržitelná maziva pro spalovací motory, převodovky i tlumiče. Lněná vlákna (technologie PowerRibs™) se promítají i do vzhledu interiéru, kde působí jako moderní designový prvek.
Sportovní design, který nepřehlédnete
Škoda Enyaq RS Race má sportovní vzhled, za který vděčí zejména aerodynamickému balíku. Vůz je vybaven velkým zadním křídlem, optimalizovanou střechou, širšími blatníky a nárazníky a také zadními difuzory a NACA sáním vedoucím vzduchu do kabiny. Není pochyb o tom, že Škoda vymyslela pro tento model velmi povedený sportovní design, který byste v praxi určitě nepřehlédli.
Je tedy dobře možné, že v blízké budoucnosti se budou sportovní konkurenti z řad Mercedesu a Porsche koukat na Škodu s respektem. Jak na poli sportovním, tak v počtu prodejů.