Návrat do 90. let: Škoda oživuje jeden ze svých nejvzácnějších speciálních modelů
Oblíbenost vozů značky Škoda je jedna z nejvyšších na evropském trhu. A nemohou za to jen současné nové modely, ale i ty starší, které si oblíbili milovníci retra. Zkusíme si vzpomenout na limitovaný model z 90. let, který se na silnicích moc neobjevuje, i když ve své době vypadal fantasticky. Škoda totiž navíc tento model obalila do moderního hávu, který stojí za to. I na něj se podíváme podrobněji.
Škoda Felicia obsahovala celou řadu variant, od pětidveřového hatchbacku, přes kombi, až po pick-up a další unikátní verze.
Vývoj Škody Felicie
Tento osobní automobil značky Škoda se stal velmi úspěšným modelem, který už začal připomínat vozidla ze západního trhu díky připojení automobilky do koncernu Volkswagen. Vyráběl se v letech 1994 až 2001 a mnohým řidičům slouží až do současnosti. Nejedná se totiž o příliš složité vozidlo a i jeho servis je jednoduchý. Pro ježdění na krátké vzdálenosti například v oblastech venkova a malých měst je to mnohdy ideální vozidlo a ve variantě kombi má i spoustu místa pro přepravu větších věcí.
Felicie byla nástupcem Škody Favorit, ovšem díky koncernu VW už obsahovala modernější standardizaci výroby. Díky tomu už byli součástí Škodovek ABS nebo posilovač řízení. Vyrobilo se celkem 1 401 489 kusů a mnoho z nich se prodalo do zahraničí.
8 let vývoje si vyžádalo několik verzí. Některé byly úspěšné i ve sportovních disciplínách. O jaké verze přesně šlo:
- Hatchback byl základním provedením osobního vozu
- Combi byla prodloužená verze se slušným zavazadlovým prostorem
- Pick-up a Van se staly skvělými užitkovými vozy, které si oblíbili řemeslníci
- Fun byl limitovaným pick-upem s plážovým designem
Felicia Fun je doslova na zábavu
Zcela unikátním vozem v celé historii českých automobilek je Felicia Fun. Už v 90. letech vytvářela pozdvižení svým na české poměry neotřelým, západním designem, jako by vyjela z výrobní linky v Miami. Výroba začala už v roce 1995 po uvedení na autosalonu v Ženevě a do roku 2020 se vyrobilo 4 016 kousků.

Pro Felicii Fun byl charakteristický velmi hravý design v jasných barvách a především otevřenou zadní korbou, která se i v propagačních materiálech prezentovala jako úložný prostor pro surfy, kola a snowboardy. Součástí tohoto otevřeného prostoru byly i nezastřešené sedačky po vyklopení zadní stěny.
Felicia Fun měla běžný motor, který byl typický pro ostatní Felicie, tedy 1.3, 1.6 a 1.9D. Konstrukce měla charakter lehkého pick-upu. Šestnáctistovkové verze dokázaly jet rychlostí přes 160 km/h.
Moderní verze Felicie Fun všem vyrazila dech
Škoda Fun zřejmě zažije svoji reinkarnaci v podobě úplně nového modelu. V roce 2025 byla představena designová studie z pera Juliena Petitseigneura. Nová verze modelu Fun má navazovat na tu původní, ale nutno dodat, že v mnohem monstróznější podobě. Až by se dalo říct, že s původním vozem Felicie Fun nemá kromě barevnosti a části otevřené korby nic společného. I tak jde ale o designově přelomového krasavce.
Tím největším rozdílem jsou rozměry. V tomto ohledu působí nový Fun jako mnohem mohutnější a širší verze Felicie s velkými koly, která by mohla být i ideálním vozítkem po písčité pláži. Další změnou je čistě dvousedadlové provedení, zatímco původní Fun byl 2+2.
Vize se zaměřila na zmíněnou barevnost a vedle žluté, která je dominantní, se objevuje i růžová a to v LED světlometech, tónování skel i detailech na karoserii. Velkým unikátem, který je plně funkční, ale zároveň hravě vtipný, by mohl být obří displej přes celou palubovou desku, který má cíleně retro videoherní grafiku, jako by vypadla z devadesátkových počítačů.
Kdy a v jaké výsledné podobě se nové Felicie Fun dočkáme, to zatím neví ani tvůrce aktuálního designu. Faktem ale je, že by šlo o automobilový hit.
Zdroje: auto, novinky, autoevolution, topgear