Umělá inteligence vytvořila reklamu na pivo a není úplně povedená

Umělá inteligence stále nedokáže plně pochopit vykreslování rukou ani anatomii obecně. Proto některé reklamy vytvořené umělou inteligencí vypadají dost děsivě. I nová reklama na pivo má všechny charakteristické znaky, které od obrázků a videí generovaných umělou inteligencí očekáváme: špagetové prsty, cizí ústa, zubaté úsměvy, plovoucí objekty. Nejde jen o to, že umělá inteligence má stále určité mezery ve vytváření realistických lidí nebo dokonce realistických plechovek piva (ty v reklamě plavou a deformují se, jako by byly z másla).

Tato reklama na pivo generovaná umělou inteligencí začíná jako ospalé grilování a končí explozivní, ohnivou apokalypsou jako scéna z Terminátora 2. Rychlé střihy, sekání a střih stupňují tempo reklamy do hédonistického přívalu pivního chaosu. Je to děsivé, ale zároveň neuvěřitelně poutavé. A možná tu máme náznak nové počítačové estetiky. V jednom záběru žena s chutí usrkává pivo ze strany plechovky, v dalším se ve sklenici piva vznáší useknutá ruka a nikomu to nevadí, jedenáctiprstá ruka nabízí hostovi studený nápoj.

Možná jsme na začátku nového trendu s touto podivnou nerealistickou estetikou. Vzhledem k tomu, že stále více lidí vytváří klipy s tímto divokým vzhledem a tato videa se stávají stále více virálními, je jen otázkou času, kdy tento styl převezme agentura některé z velkých značek. Tuto reklamu na pivo s umělou inteligencí skutečně vytvořila londýnská agentura Private Island pomocí technologií Stable Diffusion, Control Net a Runway Gen 2, aby napodobila reklamu na pivo v americkém stylu.

„Vytváříme řadu interních experimentů, které nám pomáhají zjistit, jak lze tyto nástroje využít v produkci – Synthetic Summer je naším posledním,“ řekl ředitel a spoluzakladatel společnosti Chris Boyle. „Jestliže rok 2022 byl rokem, kdy se generativní obrazy staly mainstreamem, rok 2023 bude určitě stejný i v oblasti videa,“ dodal.

Jak se umělá inteligence stává stále dostupnější a důvěryhodné značky nabízejí další využití, jako například Adobe Firefly a NVIDIA Picasso, zdá se, že jsme na prahu něčeho nového, jak píše web Creative Bloq. Pravděpodobně to nebude znamenat zánik potřeby skutečných umělců, ale objeví se více bizarního umění umělé inteligence, což povede k tomu, že umění od skutečných lidí bude více vyhledávané a ceněné.

Zdroj: creativebloq.com, redakce