Ojetina za pár tisíc, která dnes stojí 2 miliony. Možná ji máte pořád v garáži
Cena aut obyčejně v průběhu času klesá spolu s tím, jak daný model stárne. Původní hodnota stanovená výrobcem se snižuje a nezřídka kdy se dříve drahé vozy prodávají v bazarech za pár desítek tisíc korun. Výjimečně se však objeví i takové případy, kdy se některé auto postupně stane exkluzivním kusem, za který jsou sběratelé ochotni zaplatit ještě vyšší částky, než když bylo auto ve své době nové.
Trh s ojetými auty nabízí zpravidla levné vozy, které lze získat v bazarech za pár tisíc. Existují ale i výjimky. Pokud vám v garáži padá prach na starou ojetinu, můžete být překvapeni, za kolik je některé z nich možné v současnosti prodat. Vybrané kusy starších aut české výroby se prodávají i za milionové částky.
Škoda Favorit jako kabriolet
Populární Škoda Favorit se začala vyrábět v roce 1987 a k dispozici byla v několika různých variantách. Kromě klasických modelů lze zmínit třeba kombi Škoda Forman, Škoda Pick-up nebo kabriolet MTX Roadster. Právě posledně jmenovaný vůz je jedním ze starších aut, která dnes mají překvapivě vysokou hodnotu.
Kabriolet MTX Roadster vyráběla firma Metalex, která byla na Škodě nezávislá. Podnik se původně zabýval stavbou vozů formule, později zejména úpravami aut a motocyklů k závodním účelům. MTX Roadster byl jedním z nejúspěšnějších aut této firmy. Tento vůz je kombinací Škody Felicia a MTX Cabrio.
MTX Roadster byl představen v roce 1990 a vyrobilo se ho pouhých 200 kusů. Z toho důvodu se jedná o velmi vzácný kus. Jeho základní cena se v devadesátých letech pohybovala okolo 300 000 Kč. Díky své exkluzivitě toto neotřelé provedení Felicie má na dnešním trhu s veterány hodnotu blížící se v některých dobře zachovalých případech i ke dvěma milionům korun.
Poslední osobák od Tatry
Další z devadesátkových českých aut, které dnes překvapuje prodejní cenou, je Tatra 700. Jedná se o úplně poslední osobní automobil, který slavná automobilka vyrobila. Navazovala na starší osobák T613. Po svém představení luxusní limuzína Tatra 700 však velký obchodní úspěch nesklidila. Technicky se nemohla rovnat podobně zaměřeným vozům od zahraniční konkurence. Většinu těchto modelů proto využívali pouze vysoce postavení političtí činitelé. Ztrátová výroba Tatry 700 byla ukončena po pouhých třech letech, během kterých bylo vyrobeno jenom 75 kusů tohoto modelu.

Malý počet vyrobených kusů i v případě Tatry způsobil, že za ni jsou sběratelé vzácných aut ochotni zaplatit peníze, za které byste si snadno vybrali i některý z nejnovějších moderních vozů. Podobně jako v případě MTX Roadster se v posledních letech Tatra 700 prodávala za částky mezi jedním a dvěma miliony korun.
Elegantní kupé od Škodovky
Ještě jeden vůz spojený s automobilkou Škoda má v současné době překvapivě vysokou hodnotu. Přestože je ze tří vybraných aut tím nejstarším, jeho dobře zachovalé exempláře se na bazarech prodávají klidně i za milion korun.

Řeč je o Škodě 110 R, která vycházela z legendární „stodesítky“ a vyráběla se v Československu v průběhu celých sedmdesátých let. Specifické provedení kupé vypadalo mnohem elegantněji a sportovněji než klasická Škoda 110. Z továrny nakonec vyjelo přibližně 57 000 kusů tohoto modelu, tedy výrazně více než MTX Roadster nebo Tatry 700. Přesto se jedná o poměrně vzácné auto, které je mezi sběrateli veteránů velice oblíbené. Obrovský zájem navíc sportovní „stodesítka“ vyvolává mezi zahraničními znalci aut, takže pokud toto auto vlastníte a rádi byste si něco vydělali jeho prodejem, je vám k dispozici kromě českého trhu také ten zahraniční.
Zdroje: Mtx.cz; Auta5p.eu; Tatra700.cz; Skoda110r.cz