Mladík přišel na geniální způsob, jak vždy předběhnout 5 lidí ve frontě v Lidlu. Důchodci se bouří
Dlouhé fronty u pokladen v supermarketu nejsou zrovna příjemné místo, kde trávit čas. Zvláště když ho zrovna nemáme dostatek. Na diskusním internetovém fóru ovšem jeden mladý muž popsal svou propracovanou strategii, jak se jim v maximální míře vyhnout. Pokud si tyto triky osvojíte, klidně předběhnete třeba pět lidí.
Pokud se chcete dostat z obchodu co nejrychleji, je potřeba důkladně analyzovat situaci v prodejně. To, jak rychle se vám podaří zaplatit, ovlivňuje několik faktorů – jak rychle jde konkrétní pokladní práce od ruky, jaký typ lidí čeká před vámi a jak vypadá obsah jejich nákupního košíku.

Tempo pokladní mnohé napoví
Proto se v první řadě porozhlédněte a prohlédněte si obsluhu všech pokladen. Rozdíl v jejich tempu bývá obvykle dobře patrný. Energická pokladní, která už má cvik, rozhodně zvládá odbavovat zákazníky rychleji, než například velmi mladý brigádník, který je teprve v zácviku.
Prohlédněte si také, kdo stojí ve frontě před vámi. Pokud jde spíše o mladší lidi s mobilním telefonem v ruce, je pravděpodobné, že pomocí něj také budou platit. To je rychlejší, než lovit v peněžence bankovky nebo dokonce věrnostní kartičky. Pozornost věnujte také obsahu jejich košíků. Nejrychleji budou odbaveni lidé, kteří si nesou pouze pár položek, nebo jich sice mají velmi mnoho, ale jde o zboží jednoho typu. Typický příklad je třeba provozovatel večerky, který přišel do supermarketu nakoupit například limonády v akci.
Co o frontách říkají odborníci
Někteří odborníci dokonce jsou toho názoru, že fronta, kde je méně lidí s velkým nákupem, bude rychlejší, než taková, kde si každý nese jednu věc, ale zato je v ní více zákazníků. Nejvíce času podle experimentů totiž zabere pozdrav, placení a skládání nákupu do tašky. Trvat to může až 41 sekund. Načtení jedné položky z pásu zabere průměrně jen okolo 3 sekund. A čím více zákazníků, tím více zdvořilostních frází.
Dávejte také dobrý pozor na pokladny, které jsou momentálně zavřené. Pokud je v prodejně hodně lidí, je velmi pravděpodobné, že brzy bude otevřena další pokladna. V takovém případě můžete vystartovat kupředu a postavit se přímo k ní. I kdybyste se nedostali úplně do čela fronty, určitě si polepšíte alespoň o několik míst.
Měnit příliš často frontu se nemusí vyplatit
Pokud se ale rozhodnete frontu změnit, učiňte tak s rozvahou. Nejnovější výzkumy totiž naznačují, že se to nemusí vyplatit. „Když se zařadíme do fronty, děláme většinou tu nejracionálnější volbu, jaká existuje: vybíráme si totiž zpravidla tu nejkratší frontu. Ale když vidíme, že se vedlejší fronta pohybuje rychleji, děláme už toto rozhodnutí s nedostatkem informací a dost často se nám to nevyplatí,“ uvedl vědec Ryan Buell.
Důvod je prostý. Dost často se totiž cítíme špatně, protože stojíme na konci fronty, což má prokazatelně psychologický dopad. Proto se přesuneme, aniž bychom racionálně zhodnotili své možnosti a spolehneme se spíše na své emoce.

Nezatracujte samoobslužné pokladny
Jsou tu ale také další možnosti, jak svůj nákup udělat snesitelnějším. Jednou z věcí, která vám může významně ušetřit čas, je použití samoobslužných pokladen. Těch bývá dostupných zhruba kolem desíti na jednu prodejnu, a tak v jeden okamžik může platit mnoho lidí. Pokud ale máte nákup čítající více než zhruba dvacet položek, nebo nakupujete něco, co vyžaduje kontrolu věku provedenou personálem (obvykle jde hlavně o alkoholické nápoje), většinou se vám již samoobslužná kasa nevyplatí.
Některé prodejny také nabízí variantu platby, kdy si pomocí mobilní aplikace nebo speciálního zařízení naskenujete kódy zboží již v době, kdy je vkládáte do košíku. Poté jen v rychlosti zaplatíte u expresní pokladny. Nejen, že se tak vyhnete zdlouhavému markování, ale navíc již v průběhu nákupu můžete průběžně kontrolovat hodnotu obsahu vašeho košíku. Tuto možnost u nás nabízí například Tesco, Globus a nově také Lidl.
Posledním bodem je také vybrat si vhodný čas, kdy do prodejny vyrazit. Vydat se na velký nákup v době, kdy se cestou z práce v půl šesté večer většina lidí rozhodne udělat totéž, není z časového hlediska příliš strategické. Je jasné, že ne vždy máme možnost nakoupit v nějakou neobvyklou hodinu, ale pokud ano, stojí za to ji využít.