Zákazník si všiml, co se děje v Lidlu, a leze mu to na nervy. Zdaleka není jediný
Nakupování potravin je rutinní záležitost, jež má mnoho lidí rádo, někteří to ale vyloženě nesnáší. Důvodem je především přístup mnoha lidí v prodejnách, kteří se neumí nebo nechtějí chovat k ostatním s respektem. S takovými lidmi má zkušenost plno zákazníků. V internetové diskuzi se lidé podělili o své negativní zážitky ze svých nákupů v obchodech a z některých skutečně zůstává rozum stát.
V současné době jsou lidé čím dál víc zvyklí na to, že se s nikým nemusí bavit. Svůj nákup si pohodlně odbaví na samoobslužné pokladně, zásilku si vyzvednou v samoobslužném výdejním místě a v mnoha případech už nemusí chodit ani na úřad, protože všechno vyřeší online. Mnozí tak ztrácejí empatii a respekt k ostatním lidem, často jim dělá potíž i obyčejná komunikace. To se pak může projevit třeba i na takovém místě, jako je právě obchod.

Nakupování se může snadno změnit v nepříjemný zážitek
Nepříjemní lidé, kteří se při nakupování chovají k ostatním zákazníkům nepříliš mile, bohužel existují a zdá se, že jich v poslední době přibývá. Objevili jsme stránku na sociální síti Reddit, kde se na toto téma rozjela bouřlivá diskuze.
Zákazník Jan zažil u pokladen v Lidlu nepříjemnou situaci, po které se rozhodl příští nákup raději objednat v online supermarketu. „Nějaký muž čekal ve frontě na samoobslužné pokladny a zdál se být velmi netrpělivý. Popoháněl zákazníky, kteří markovali své zboží a dokonce jedné ženě vztekle řekl, že pokud neumí zacházet se samoobslužnou pokladnou, měla by jít raději na klasickou a nezdržovat ostatní,“ popisuje svůj zážitek. „Ta žena se skoro rozbrečela, její přítel se jí zastal a s mužem se neskutečně pohádal. My ostatní jsme byli jeho chováním viditelně rozrušeni. Po tomto zážitku jsem se začal obchodům na nějakou dobu raději vyhýbat, protože chování některých lidí mi leze na nervy.“ Pan Jan však není ani zdaleka jediný, který v obchodě zažil něco neobvyklého.
K tématu se vyjádřil i další uživatel. „Já jsem zažil u pokladen případ, kdy nějaká ženská nadávala prodavačce, že je neskutečně pomalá a že by ji měli za takový příšerný pracovní výkon vyhodit. Sprostě jí nadávala, až jí sliny od pusy lítaly. Nutno podotknout, že podle mého názoru byla prodavačka docela rychlá,“ popisoval muž jménem Adam svůj nepříliš příjemný nákup potravin.
S nepříjemnou zkušeností přispěla i uživatelka Klára, která si na samoobslužných pokladnách chtěla v klidu naskenovat svůj nákup, ale lidé se na ni neustále tlačili. „Měla jsem pocit, že mi snad dýchají za krk. Někteří lidé neznají osobní prostor a jsou schopni vám zírat i do peněženky. To je jeden z důvodů, proč mi lidé poslední dobou lezou na nervy,“ stěžuje si žena, která také nejraději nakupuje v Lidlu.

Chovejme se k ostatním s respektem
To však není problém řetězce Lidl, který se pro své zákazníky snaží dělat všechno nejlépe, jak jen může. Zákazníkům zajišťuje co možná nejvíc volných pokladen, aby se netvořily fronty, někdy to však nevyjde – zejména v časech, kdy končí nejvíce lidí v práci a vyráží do obchodů na nákup potravin.
Problém je bohužel zejména v některých lidech, kteří už nejspíš zapomněli, jak důležitá je slušnost, respektování druhých a pochopení, že ne každý dokáže svůj nákup odbavit rychle. Pokud vám připadá, že je někdo příliš pomalý, zkuste mu místo nadávání pomoct se skenováním nákupu, případně s ukládáním potravin do nákupní tašky. Nejen, že budete mít dobrý pocit, že jste někomu pomohli, ale také danému člověku můžete svými činy rozzářit celý den.