Vykoupili všechno maso, a na nás nezbývá nic, pláčou Poláci. Češi po Biedronce objevili další nákupní hit
Není žádným tajemstvím, že Češi mají v oblibě slevy. To, že jsme ochotní za výhodnějšími cenami jezdit až za hranice, o nás naši sousedé moc dobře vědí. Češi doposud nejraději nakupovali v polském řetězci Biedronka, nyní si oblíbili něco ještě lepšího. Nezřídka se ale stává, že určité potraviny vykoupí a na Poláky pak nic nezbyde.
Spousta Čechů jezdí pravidelně nakupovat do Německa, protože tam pořídí kvalitnější potraviny za nižší cenu. Jiní vyrážejí naopak do Polska, kde mají ceny ještě o něco výhodnější. V posledních letech nedali čeští zákazníci dopustit na diskontní řetězec Biedronka. Ti, co bydlí poblíž hranic, jezdí pravidelně i do tamního Kauflandu a Lidlu, kde byly mnohem nižší ceny i v době, kdy u nás byly velmi vysoké.

Nejrychleji rostoucí řetězec nabízející příznivé ceny
Češi se tentokrát zaměřili na řetězec Dino, který se rychle stal novým fenoménem. Jelikož si lidé mezi sebou rádi sdílí tipy na sociálních sítích, začali tam jezdit a místním zboží vykupovali. Dino se stal už v roce 2023 nejrychleji rostoucím řetězcem v Polsku. V roce 2023 zvládl řetězec otevřít během 4 měsíců 54 nových prodejen, které se nachází i v malých obcích, kde si dříve o podobných obchodech mohli pouze nechat zdát. V předchozím roce pak Dino otevíralo průměrně jeden obchod denně. Češi na řetězec tedy narazí doslova na každém rohu. Nachází se jich tam více než 2000.
V Dino jsou na české zákazníky natolik zvyklí, že se prodavačky českých zákazníků rovnou ptají, jestli chtějí účtenku ve zlotých, nebo v korunách. Vybrat si mohou i to, v jaké měně budou platit kartou.
V tomto řetězci si získali české zákazníky nejen příjemnými cenami a velkým výběrem, ale i prémiovým zbožím. Mají tam třeba čerstvé maso, které je podle mnohých zákazníků mnohem kvalitnější než to české. A za kvalitu jsou Češi ochotní si i připlatit.
Češi si řetězec Dino zamilovali
Na parkovištích u obchodů Dino poblíž hranic nezřídka najdete auta s českými značkami. Češi sem totiž jezdí nakupovat, a to ve velkém. Kupují zásoby klidně i na celý měsíc, a proto jsou jejich účtenky dlouhé až na zem. Oproti nákupu v českých obchodech se jim to zkrátka vyplatí.
„Dnes jsme byli jen v Dino, skvělé nakupování. Parkoviště u Biedronky a Lidlu už bylo plné… Nemůžu tomu uvěřit,“ uvedla na sociálních sítích Češka jménem Yveta. Ta nakoupila za více než 6 tisíc korun a pořídila hlavně spoustu masa, které má být v tomto řetězci nejkvalitnější. Jenže Polákům pak kvůli náletům českých zákazníků v regálech často nic nezbyde.

„Když sem přijedou nakupovat Češi, nemám šanci koupit si maso, máslo a další potraviny. Všechno je vykoupené hned dopoledne. Musím kvůli tomu do obchodu brzy ráno. Nemám nic proti Čechům, ale obchody, které se nachází na hranicích, by podle mého názoru měli častěji doplňovat zboží,“ popisuje situaci Polák, který bydlí v Branicích.
Polsko má nižší ceny díky konkurenci
V Polsku jsou ceny dlouhodobě nižší než v Česku – a to i v případě, že je u sousedů vyšší inflace než u nás, za což podle všeho může konkurence. Ta je v Polsku vysoká, proto musí řetězce ceny snižovat a pravidelně upravovat tak, aby zákazníky nalákali na návštěvu. V Česku taková konkurence není, proto řetězce ceny snižovat nemusí. Jenže mnozí Češi pak raději jezdí do zahraničí, což se může projevit na tržbách řetězců zejména v pohraničí. Těm se pokles tržeb samozřejmě nelíbí, ale pokud ceny nesníží, pravděpodobně se nic nezmění.