Čtyři hodiny jsem čekal ve frontě v Lidlu na mystery box. Tohle je to, co jsem v něm našel
Promo akce, která neměla obdoby. Lidé řadící se mezi milovníky překvapení, nebojící se riskovat a milující život na hraně si minulé léto mnuli ruce. Oblíbený obchodní řetězec Lidl si totiž pro své zákazníky připravil skutečnou lahůdku. Za pár stovek jim ke koupi nabídnul tajuplnou krabičku skrývající záhadné předměty. Nikdo ale neměl ponětí, zdali se nákup skutečně vyplatí. Nakonec se ukázalo, že supermarket mezi klienty „rozdal“ ceny nevídaných hodnot!
Pokud do Lidlu chodíte pravidelně a na podobnou akci si nevzpomínáte, nebojte, paměť vám funguje dobře. Zájem o tuto speciální nabídku se totiž zatím testoval pouze ve Velké Británii. Obchod s ikonickým žlutomodrým logem ale opět ukázal, že marketing je jeho silnou stránkou. Co mělo sloužit jako zpestření nabídky způsobilo nevídané davové šílenství. Poptávka byla doslova enormní – lidé byli ochotni ve frontách čekat i dlouhé hodiny, jen aby si domů tajemnou krabičku také odnesli. Investovaný čas do čekání se vyplatil i jednomu muži, který se po rozbalení boxu nestačil divit. „Nejdříve jsem byl k celému konceptu skeptický. Nevěřil jsem, že by zboží schované uvnitř opravdu mohlo být vysokou hodnotu. Úplně jsem se mýlil,“ popisuje své zkušenosti britský zákazník.

Záhadný obsah
Loni při uvedení akce to ještě nikdo netušil, kdo se ale nechal nabídkou odradit a nešel do risku, prohloupil. Jak tedy celý koncept fungoval? Vše bylo velmi prosté. V polovině srpna 2024 Lidl představil tajemné krabičky, které si lidé mohli pořídit za 20 liber, v přepočtu tedy asi za 565 Kč. Háček byl v tom, že nikdo netušil, co se skrývá uvnitř. Každý balíček navíc disponoval jinými záhadnými cenami. Bude jejich hodnota vyšší, než téměř 600 Kč? To byla otázka, nad kterou každý dumal. Lidl avizoval, že obsah může být až mnohonásobně hodnotnější. Podle obchodníka se cena některých boxů pohybovala až okolo 100 liber, což činí zhruba 2 800 Kč!
Uvnitř mohl být bazén nebo gril
Jak se po začátku proma ukázalo, riskovat byl ochotný vysoký počet lidí. Lidl do prodeje uvedl pouze 1 000 kusů a zákazníci na ně stáli dlouhé fronty. Zakoupit si navíc mohli pouze jeden jediný box. Obrovský zájem podpořil i fakt, že Lidl na svých stránkách prostřednictvím fotek naznačil, co se uvnitř může skrývat. Šlo třeba o sluchátka, nářadí, kávovar, oblečení, ukulele nebo rádio. Šťastlivci uvnitř mohli najít také speciální poukazy, za které si pak mohli pořídit gril, paddleboard, bazén nebo sekačku. A tak se nebylo čemu divit, že mystery boxy způsobily pořádný rozruch! Štěstíčko chtěl postupně zkusit téměř každý, a to zvlášť poté, co se lidé svými výhrami začali chlubit na sociálních sítích.
Jen se po nich zaprášilo
Dá se říct, že taková nabídka se neodmítá. Poptávka nakonec byla tak obrovská, že zákazníci, kteří se snažili mystery box zakoupit přes internet skrz lidlovský e-shop, zůstali zklamaní. Jednoduše na ně nevybylo. „Jsem neskutečně zklamaná. Bylo to poprvé, co Lidl něco takového uvedl na trh, a chtěla jsem to vyzkoušet. Stránka se ale velmi pomalu načítala, poté hlásila chybu. Když jsem se konečně dostala k objednání, najednou mi systém sdělil, že boxy jsou vyprodané,“ napsala na sociální síť Facebook rozhozená zákaznice. Jedinou šancí tak bylo poctivě si vystát frontu. A to se vyplatilo již výše zmíněnému muži. „Když jsem viděl tu frontu, nechtěl jsem tomu věřit. Po úvodních skeptických pocitech jsem ale začal věřit, že vy obsah boxu mohl být opravdu speciální, a tak jsem to risknul,“ říká. Po několika hodinách si krabici konečně odnesl domů. Při rozbalování pak nevěřil svým očím!
Vydělal tisíce korun
Ukázalo se, že byl jedním z 50 výjimečných jedinců, kteří uvnitř našli poukaz na velmi hodnotnou věc. „V mém případě se jednalo o voucher na nářadí značky Parkside. Mohl jsem si vybrat hned několik kusů podle svého uvážení. Ušetřil jsem několik tisíc korun,“ vypráví. A to ještě navíc nebylo všechno. „K tomu byl v boxu i nabíjecí USB kabel, kuchyňské prkénko na krájení a sada nožů. Užitečné předměty, které využívám téměř denně,“ uzavírá svou zkušenost.
Pro dobrou věc
Marketingovému týmu se tak povedl skutečný majstrštyk. V průběhu trvání akce nikdo nemluvil o ničem jiném. Promo doslova pobláznilo celou Británii. Na celé akci byl přitom nejlepší fakt, že veškerý výtěžek z prodaných boxů byl věnován na charitu. Zákazníci tak koupí přispěli na dobrou věc. Navzdory obrovskému úspěchu Lidl podobnou akci zatím v žádné jiné zemi na trh neuvedl. Zdali se něčeho podobného dočkáme i u nás je zatím ve hvězdách.