Kaufland vytáhl do boje proti ochmatávačům pečiva a olizovačům prstů. Zavedl důsledná opatření!
Ještě před pár lety bylo běžné, že si zákazníci v supermarketu vybírali rohlíky, housky nebo bagety holýma rukama. Někteří lidé si dokonce neodpustili ochutnat kousek pečiva přímo v prodejně, jiní si olizovali prsty a pak znovu sahali do regálu. S příchodem pandemie a zvýšeným důrazem na bezpečnost se však situace začala měnit – a Kaufland se rozhodl jít v boji za čistotu a zdraví zákazníků ještě dál než ostatní.
Dnes už v Kauflandu nenajdete otevřené regály s pečivem, do kterých by mohl kdokoli sáhnout. Řetězec zavedl několik vrstev ochrany, které mají zabránit přímému kontaktu zákazníků s nebalenými výrobky. Základem jsou dlouhé podávací kleště a jednorázové rukavice, které jsou k dispozici u každého regálu s pečivem. Zákazník si tak může podat rohlík nebo housku, aniž by se dotkl ostatních kusů.
To ale není vše – Kaufland šel ještě dál a nainstaloval ochranná plexiskla, která oddělují pečivo od prostoru pro zákazníky. V některých prodejnách je systém navržen tak, že se k pečivu dostanete pouze skrz speciální otvor, do kterého zasunete kleště, naberete vybraný kus a vložíte ho do sáčku. Kombinace dlouhých kleští a plexiskla tak prakticky znemožňuje, aby někdo pečivo osahal nebo na něj kýchl.
Hygiena především
Tato opatření nejsou jen reakcí na pandemii, ale stala se trvalou součástí hygienické politiky Kauflandu. Podle mluvčí společnosti Renaty Maierl patří pečivo mezi nejfrekventovanější a zároveň hygienicky nejcitlivější sortiment. Proto je důležité zajistit v tomto úseku nejvyšší bezpečnostní standard. Ochranná plexiskla najdete nejen u čerstvého jednodenního pečiva od lokálních dodavatelů, ale i u ostatních pekárenských výrobků, jako jsou kaiserky, bagety nebo sladké pečivo. Zákazníci mají k dispozici nejen kleště a rukavice, ale také obalový materiál, aby si mohli pečivo bezpečně zabalit.

Kaufland však nezůstává jen u fyzických bariér. V prodejnách pravidelně zní interní rozhlas, který zákazníky upozorňuje na nutnost dodržovat hygienická pravidla při výběru pečiva. V in-store rádiu se opakovaně připomíná, že je třeba používat kleště nebo rukavice, neosahávat pečivo holýma rukama a být ohleduplný k ostatním. Zaměstnanci jsou školeni, aby na dodržování pravidel dohlíželi a v případě potřeby zákazníky upozornili.
Kaufland jde příkladem
Zavedení plexiskel a dalších opatření je součástí širšího balíčku hygienických inovací, které Kaufland v posledních letech realizoval. Patří sem například častější úklid a dezinfekce nákupních vozíků a košíků, hygienické stanice u vstupu do prodejen a dezinfekční gely pro zákazníky i zaměstnance. Mezi další opatření patří ochranné roušky a rukavice pro personál a balené jednodenní pečivo od regionálních dodavatelů.
Zákazníci na nová opatření reagují různě. Většina z nich ale uznává, že v době, kdy se stále více dbá na zdraví a prevenci, jsou tato opatření namístě. Podle průzkumů mají zákazníci k zakrytému úseku pečiva větší důvěru než k otevřenému regálu.

Kaufland se tak stal lídrem v oblasti hygieny prodeje pečiva a jeho opatření se stávají vzorem i pro další řetězce. Zatímco dříve byla hygiena v úseku pečiva často podceňovaná, dnes je jasné, že doba, kdy si každý mohl osahat housku nebo rohlík, je nenávratně pryč. Moderní technologie, důsledná pravidla a důraz na prevenci chrání nejen zákazníky, ale i zaměstnance. Kaufland zkrátka bere hygienu vážně.