Ideální brigáda pro maminky na mateřské. Možnost vydělat 50 až 500 tisíc měsíčně. Hledají stovky lidí
Mateřská dovolená s sebou přináší značné finanční omezení. Ženy se rázem ocitnou bez stabilního příjmu a jsou finančně závislé na svém partnerovi. Není divu, že spousta matek hledá způsoby, jak si i s dítětem přivydělat. Existuje jedna ideální brigáda, která jim může přinést dokonce ještě větší zisk než klasické zaměstnání. Potřebovat k ní budou jenom mobil, trochu času a kreativitu, která jim pomůže prorazit ve velké konkurenci.
Setkáváme se s nimi denně. Dávají nám nahlédnout do svého života, inspirují nás nebo se nám pokouší prodat produkty. Řeč je o influencerech, osobách ze sociálních sítí, které mají díky velkému množství sledujících obrovský dosah, a mohou tak ovlivňovat postoje a názory veřejnosti. A právě toho využívají firmy, které jim za spolupráci nabízejí nemalé peníze.
Mýlil by se ten, kdo si myslí, že toto „povolání“ má už nejlepší roky za sebou. Influencer marketing naopak stále roste a zadavatelé nemají problém spolupracovat i s menšími influencery. V České republice je aktuálně více než 24 tisíc lidí s publikem do 500 tisíc followerů. Nové tváře mají stále šanci na úspěch. A to se týká i maminek.

Řešení pro matky, které chtějí vlastní příjem
Mnoho žen si chce na mateřské dovolené přivydělat. Nepřetržitá péče o dítě, nedostatek jeslí či nemožnost sehnat hlídání z této touhy však mnohdy dělá nemožnou misi. Řešením může být práce z domu. Ne každé zaměstnání však tuto možnost umožňuje a ne každá žena má vlohy pro podnikatelskou činnost. Influencerství se proto jeví jako vhodná volba, jak skloubit péči o dítě s vyděláváním.
Matky na sociálních sítích jsou jednou ze skupin s nejpočetnější základnou sledujících. Sdílejí zde své zkušenosti z mateřství, testují hračky pro děti a produkty pro maminky nebo jednoduše ukazují ostatním, jak vypadá jejich každodenní život na mateřské dovolené.
Kolik si influenceři vydělají
Velikost výdělků se odvíjí od počtu sledujících. Nejmenší nano influenceři s 1000 až 10 tisíci fanoušky si za jeden příspěvek mohou vydělat od 200 až po 2000 korun. Mnohem zajímavější je základna s 10 až 50 tisíci followery, která ženě může přinést až 10 tisíc korun. Ti nejúspěšnější influenceři nad 500 tisíc sledujících běžně vydělávají částky od 50 do 200 tisíc korun za příspěvek. Pokud je takových příspěvků v měsíci víc, klidně to může být až půlmilionu. V žádné jiné brigádě byste tolik nedostali.

Jak se stát „mama influencerkou“
Zde je několik kroků, které vám pomohou vybudovat si výdělečný profil:
- Vyberte si téma. Chcete se zaměřovat spíše na recenze produktů nebo přinášet upřímnou sondu do života matky? Je dobré si na začátku ujasnit, jaký obsah budete produkovat.
- Vytvořte atraktivní profil. Profilová fotka, jméno, bio a celkový vzhled vašeho účtu hrají velkou roli. Nezapomeňte si nastavit veřejný profil a používat kvalitní fotky i videa. Dobře fotit a natáčet dnes zvládne skoro každý průměrný telefon.
- Přidávejte pravidelně. Publikujte minimálně třikrát týdně. Na Instagramu nejlépe kombinujte fotografie, videa (reels) a příběhy.
- Budujte si komunitu. Není to jen o tom, kolik lidí vás sleduje. Odpovídejte na komentáře, zapojujte se do diskuzí a pravidelně komunikujte se svými fanoušky. Čím více interakcí, tím lépe bude algoritmus zobrazovat váš obsah ostatním.
- Oslovte značky. Jakmile budete mít alespoň 1 000 sledujících, můžete začít oslovovat první firmy. Na začátku budete možná získávat jen produkty zdarma, i ty se vám ale budou hodit nebo je můžete prodat.
- Analyzujte statistiky. Nastavte si profil na profesionální a pravidelně zkoumejte, kdo vás nejvíce sleduje nebo jaký typ příspěvků má největší dosah. Přizpůsobte tomu vaše budoucí publikování.
- Následujte trendy. Jaké hashtagy jsou zrovna populární? Jaká hudba se nejčastěji používá do videí? Jaké výzvy lidé natáčí? Jděte s dobou a reagujte na aktuální scénu.