Aktuálně: Facebook vypnul Messenger na milionech zařízení
Facebook velmi náhle a bez výrazného předchozího varování ukončil podporu samostatné desktopové aplikace Facebook Messenger na milionech zařízení. Mnoho lidí po celém světě tak ztratilo přístup k aplikaci doslova ze dne na den. Změna se týká především uživatelů, kteří Messenger používali v desktopové aplikaci na počítačích s operačními systémy Windows a macOS. Podle dostupných informací přitom nejde o dočasné omezení, ale o trvalé rozhodnutí společnosti Meta, která Messenger provozuje.
Miliony uživatelů nyní hlásí, že jim z ničeho nic přestala fungovat desktopová aplikace Facebook Messenger. Aplikaci nelze vůbec spustit, případně pouze zobrazuje chybová hlášení nebo přímo informuje o tom, že její používání již není podporováno. V praxi to znamená, že uživatelé, kteří byli zvyklí komunikovat přes Messenger přímo ze svého počítače, bohužel ze dne na den přišli o svůj způsob on-line komunikace bez jakékoliv reálné alternativy v podobě nové desktopové aplikace.

Podle dostupných informací nejde o výpadek serverů ani technickou chybu, se kterou se čas od času potýkají téměř všichni provozovatelé on-line služeb. Společnost Meta, která Messenger provozuje, naopak tento krok oficiálně potvrdila a uvedla, že podporu samostatné desktopové aplikace Messengeru skutečně ukončila. Zarážející každopádně zůstává fakt, že tomuto rozhodnutí nepředcházelo dostatečné varování.
I tady jde o peníze
Mezi nejčastěji poškozené uživatele a uživatelky patří ti, kteří používali aplikaci Messenger v její desktopové verzi, a to jak na zařízeních s operačním systémem Windows i macOS. Dle slov provozovatele jde o trvalou změnu a údajně strategické řešení, jehož cílem je, aby aplikace fungovala stejně napříč platformami. Pravdou ale zůstává, že i když tyto zmíněné důvody pravděpodobně hrají v rozhodování společnosti roli, je důležité připomenout i to, že provoz služby a její údržba ve více rozdílných formách, tedy na desktopu, mobilu či ve webovém prohlížeči je poměrně finančně náročnou záležitostí. Společnost Meta dále deklarovala, že bude své momentální úsilí věnovat spíše rozvoji právě mobilních a webových verzí své služby.
Pokud podobná situace s nedostupnou počítačovou aplikací Messenger potkala i vás, doporučujeme přenést on-linovou komunikaci do aplikace Messenger ve vašem mobilním telefonu, případně do webového rozhraní na webech Facebook.com, případně Messenger.com.
Digitální svět a křehké vztahy
Když se zhrzení uživatelé snažili dovolat pomoci nebo přijít na efektivní řešení, kde v on-line prostoru komunikovat se svými blízkými, nejčastěji skloňovanou alternativou Messengeru byla aplikace WhatsApp, která funguje na podobném principu. Bohužel se ale rozhodně nejedná o všespásné řešení. Právě Messenger byl totiž pro mnoho uživatelů jediným místem, kde byli například se svými starými známými nebo kolegy v kontaktu. Pokud ale nemají na tyto osoby telefonní číslo, je pravděpodobné, že tyto vazby mohou být kvůli drsnému zásahu Facebooku navždy ztraceny. Jde tak jen o další v celé řadě důvodů, proč mají v současné době technologie silný vliv i na naše osobní životy a vztahy.

Pokud má tedy z této messengerové kalamity zůstat alespoň nějaké poučení, je to určitě rada, abyste nikdy nespoléhali pouze na jednu aplikaci a měli svou síť kontaktů rozprostřenou mezi víc digitálních i analogových platforem. Jak totiž už víme, žádná služba není samozřejmá a nemusí být pravidlem, že tu s námi bude na věky. Pokud budete mít kontakty uložené na více místech, budete moci mít jistotu, že o možnost kontaktovat své dávné přátele, kolegy nebo vzdálenou rodinu nepřijdete.
Zdroje: TechCrunch