Pokud se vám přes noc zamlžuje auto, je to první známka velkého problému. Nejspíš je celé prohnilé a už ho čeká jen odvoz do šrotu
Máte pravidelně každé ráno zamlžená skla u auta? Potom raději zbystřete. Nemusí se totiž nutně jednat jen o rozdíl mezi teplotou venku a uvnitř vozidla. Možná jde o mnohem horší problém, který byste měli začít řešit hned.
Jestliže ráno přijdeme k autu a všimneme si, že jsou zamlžená okna, neměli bychom se spoléhat na to, že za tento jev může počasí. Přímo před našima očima je totiž důkaz, že v autě máme vlhko. Jenže mnoho řidičů si tento fakt neuvědomuje a tím pádem nasednou do auta, zatopí si nebo otřou okna hadříkem a vyrazí na cestu.
Ještě horší situace nastává, když se k zamlženým oknům přidá i nepříjemný zápach. A nemusí jít nutně o zapomenuté odpadky v přihrádce. Takový zápach přitom nejde vyvětrat a ke všemu se zhoršuje. S mnohem větší pravděpodobností jde o vodu, která se dostala do interiéru vozidla. A právě v takovém momentě je potřeba, aby majitel vozu začal hledat, kde se stala chyba, protože jinak auto celé shnije a bude vhodné tak akorát do šrotu.
Místa, kudy se voda do auta dostává nejčastěji
Pokud máte každé ráno zamlžená okna, stojí za to zjistit, odkud se do auta dostává voda. Zamyslete se nad tím, kdy jste naposledy měnili kabinový filtr. Tato záležitost vás vyjde na pár stovek a výměnu zvládnete i sami. Jenže když se filtr nemění pravidelně, může způsobit vlhkost ve vozidle.
Vyplatí se také zkontrolovat těsnění. Přece jen některá auta stojí celé dny venku, na sluníčku nebo mrazu a jsou vystavena různým teplotám i přírodním jevům. Těsnění poté nemusí sloužit tak, jak má. Po jeho kontrole se podívejte i na strop. Pokud máte světlý, je to výhoda. Na světlém stropu totiž mohou být vidět fleky od vody, která zatekla do auta.

Jenže jak se tam dostala? Odpovědí je střešní okno či anténa. Těmto dílům stačí i menší déšť a pokud netěsní, do auta začne zatékat. I přesto, že je panoramatické okno vzhledově hezké a zaujme hlavně děti či spolujezdce, může se stát problémem.
Zkontrolujte i další místa
Kromě již zmíněných částí byste se měli podívat i na okna. Ujistěte se, že jsou pořádně zavřená a že jimi nenapršelo dovnitř. To platí i pro čelní a zadní sklo. Jestliže v minulosti proběhla jejich výměna, mohla být provedena špatně a při jízdě v dešti nebo při mytí wapkou se dovnitř dostává voda. Když už budete kontrolovat čelní sklo, podívejte se i na odtoky, které mají odvádět vodu pryč z auta. V případě, že se zanesou listím nebo jinými nečistotami, vyčistěte je.
Nahlédněte i pod koberečky
Už jste zkontrolovali všechna možná místa a pořád jste nenašli stopy po vodě či vlhkosti? Potom zbývají ještě koberečky. Většina lidí by očekávala, že pokud by byly mokré, bude to vidět. Jenže voda se skrz koberečky prosákne až na samotnou podlahu. I když si tedy sáhnete na koberečky a máte dojem, že jsou suché, nemusí to tak být.
Abyste měli jistotu, že se voda nedrží až na podlaze, je potřeba koberečky i samotný koberec sundat. Tato práce není nijak složitá. Musíte jen odcvaknout plastové fixátory a na některých místech koberec vytáhnout i třeba zpod plastových krytek prahů. Postup se sice může lišit podle auta, ale princip je podobný u všech modelů.

Nelekněte se, až koberec nadzvednete. Pod ním se totiž nachází izolační vrstva, která připomíná starou deku. Právě ta může za to, že na koberečkách často není vidět žádná voda, jelikož se nasákne právě do této izolace. Vše postupně dávejte na stranu, až dokud se nedostanete na samotnou podlahu. V tom lepším případě najdete na podlaze jen loužičky, které lze vysušit. V tom horším zde najdete korozi.
Jak odstranit korozi z podlahy?
V momentě, kdy najdete na podlaze vašeho vozidla korozi, měli byste ji odstranit. V opačném případě se bude rozšiřovat a časem to může dojít až do takové fáze, že budete mít v podlaze či u prahu díru. Jestliže to tak necháte, počítejte také s tím, že neprojdete STK.
Odstranit korozi přitom není nic složitého. Jednoduše ji obruste drátěným kartáčem a poté dané místo ještě natřete odrezovačem. Nakonec postiženou plochu otřete hadříkem a naneste na ni antikorozní barvu. Až vše zaschne, je potřeba interiér ještě důkladně vysušit. Pokud ale není léto a nechcete riskovat požár s přímotopy nebo fény, svěřte auto odborníkům. Sice si za vysušení auta připlatíte, ale tato částka bude mnohem nižší, než kdybyste si museli koupit nové auto.
Zamlžená skla neberte na lehkou váhu
Jelikož už víte, že zamlžená skla v autě nejsou obvyklá a mohou značit i problémy s vlhkostí ve vozidle, pokuste se udělat vše pro to, abyste se jí zbavili. Vždy najděte příčinu vlhkosti, kontrolujte pravidelně těsnění i odtoky, pořiďte si gumové koberečky a čas od času nechte vyčistit a vysušit interiér auta profesionálně. Pro prevenci si můžete pořídit i speciální pytlíčky, které pohlcují vlhkost.
Už jste se někdy setkali se zatékáním či vlhkostí v autě?
Zdroje: autorevue, portalridice, portalridice, zpravy.aktualne