Toyota překvapuje novým divokým elektromobilem. Tohle budete chtít mít v garáži
Toyota přes svou prémiovou značku Lexus oživuje legendární supersportovní kupé. A není to ledajaký návrat, přijíždí totiž čistě s elektrickým pohonem. Japonská automobilka představila koncept modelu Lexus LFA, který všem fanouškům rychlých kol vyrazil dech. Divoký sporťák s ostrými hranami a nebezpečně vyhlížející přídí by chtěl mít v garáži i ten, kdo si na svižnou jízdu jinak ani příliš nepotrpí.
Supersportovní kupé Lexus LFA japonská automobilka vyráběla v letech 2010 až 2012. Z linky jich vyjelo pouze 500 a nejeden příznivec rychlých aut na model zasněně vzpomíná. Není divu, pod kapotou byl excelentní motor V10 s výkonem 560 koní a burácivým zvukem, který by vyvolal závist snad u všech sousedů z ulice. Teď už nebude nutné pouze pátrat v paměti, Lexus LFA se totiž vrací jako pořádně divoký elektromobil.
Budoucnost dorazila s předstihem
Toyota zatím představila pouze koncept, skutečné auto už se ale pravděpodobně příliš lišit nebude. Vůz je postavený na platformě supersportovní Toyoty GR GT, která se zatím rovněž neprodává, k výrobě už má ale rozhodně blíž. Na obou vozech pracuje totožný tým, připravují také závodní speciál Toyota GR GT3. Zkratka LFA znamená Lexus Future-Advance, tedy ve volném překladu něco jako „Lexus – budoucnost s předstihem“.

Oproti zmíněné Toyotě, která přijede s hybridním osmiválcem, bude Lexus LFA v nabídce výhradně s elektrickým motorem. „Název modelu LFA není spjatý výhradně s vozidly, která pohánějí spalovací motory. Jedná se o symbol vozidla, které je ztělesněním technologií, které by inženýři měli zachovat pro další generace. Od minulosti k budoucnosti: koncept Lexusu LFA dokazuje, že Lexus zachovává a předává hodnotu sportovních aut a jedinečných znalostí z oblasti automobilového průmyslu, aby se zachovaly a byly dále rozvíjeny,“ vysvětlila automobilka v tiskové zprávě.

Místo zrcátek kamery a speciální volant
Koncept je postaven na zbrusu novém hliníkovém rámu, který kombinuje nízkou hmotnost s vysokou tuhostí. Nabídnout by měl špičkovou aerodynamiku. Design vychází z původního modelu, má jasné linie s tradičními proporcemi kupé, atraktivní tvary a výrazný LED světelný rám na zadním nárazníku, uprostřed kterého září logo Lexus. To je nepřehlédnutelně rozsvícené i na přední kapotě. Aerodynamice by svým tvarem měla nahrávat i zpětná zrcátka, jejichž roli nejspíš zastanou kamery. Vzadu je pak dokonce také pro LFA ikonický trojúhelník, posunuli ho ale k nízko umístěným brzdovým světlům. Nahoře se pravděpodobně nachází výsuvný spoiler.
Kabina je vyvedená velmi minimalisticky se zaměřením na řidiče, se speciálně navrženou pozicí jeho usazení a sportovním volantem, který hravě zvládne jízdu v ostrých zatáčkách beze změny přilnavosti. Připomíná knipl letadla, nádech kokpitu má pak i zbytek přední části interiéru. Řidič má k dispozici digitální displej, dotyková obrazovka infotainmentu ale úplně chybí.

Kdy se ho dočkáme
„Interiér jsme navrhovali s ohledem na jednoduchost. Funkční prvky umístěné v bezprostřední blízkosti řidiče evokují pocit očekávání. Speciálně navržený volant umožňuje řidiči neměnit při zatáčení úchop. Uspořádání tlačítek zase umožňuje intuitivní ovládání vozidla naslepo. Minimalistický přístup propojuje atraktivitu mechanického designu s jednoduchým vnitřním prostorem a vytváří tak jedinečně pohlcující prostředí,“ doplnil Lexus.
Automobilka zatím neoznámila, kdy začne Lexus LFA vyrábět. Vzhledem k tomu, že jednou z největších předností má být nízká hmotnost, se ale dá očekávat, že auto dostane polovodičovou baterii. O té Toyota už dříve uvedla, že se na trh dostane v roce 2027.