Toto auto v roce 2026 vytlačí Škodovku z trhu. Za cenu ojeté Fábie nabízí lepší úplně všechno
Jeho cena startuje pod 400 tisíci, design připomíná evropské hatchbacky, ve městě je jako doma a dojezd vás překvapí. Čínský BYD Seagull se v roce 2026 stane jedním z nejdiskutovanějších aut na českém trhu, a důvod je jednoduchý. Nabízí více než Fábie, ale stojí stejně jako její ojetý kus.
BYD Seagull se začal prodávat v Evropě teprve nedávno, ale ve své domovské Číně už stihl způsobit menší revoluci. Malý městský elektromobil s délkou necelých 3,8 metru působí na první pohled nenápadně, přesto má parametry, které dosud nebylo možné za dané peníze získat. A právě v tom je jeho síla, z hlediska ceny, výbavy i úspory provozu překonává většinu konkurentů.
Miniaturní rozměry, maximální ambice
Na českém trhu se aktuálně ojetá Škoda Fabia třetí generace pohybuje v cenách od 250 do 400 tisíc korun, přesně do tohoto intervalu se trefuje i nový BYD Seagull. V základní verzi se 30kWh baterií a výkonem 55 kW nabídne dojezd až 305 kilometrů podle čínské normy CLTC. Verze s větší 39kWh baterií zvládne 405 kilometrů, a i v reálném provozu podle recenzí zvládá kolem 280 km na jedno nabití.

Převod na evropskou WLTP metodiku samozřejmě reálný dojezd trochu snižuje, přesto ale jde o parametr, který Fabia jednoduše nemá jak nabídnout. A to ani v případě nejmodernější generace se spalovacím motorem.
Moderní technologie, které Fabia nemá
Přestože jde o levný elektromobil, BYD Seagull nabízí věci, které nejsou standardem ani ve vozech za dvojnásobek ceny. Patří sem například 12,8palcový otočný infotainment displej, adaptivní tempomat, LED světlomety, bezdrátová aktualizace softwaru nebo systém rekuperace energie.
Nejde jen o elektroniku. BYD uvádí, že Seagull stojí na platformě vyvinuté přímo pro elektromobily. To přináší výhodu ve stabilitě jízdy, optimalizaci prostoru i energetické účinnosti. Navíc používá vlastní typ baterie typu LFP, která se vyznačuje vyšší tepelnou stabilitou a dlouhou životností.
Oproti tomu Fabia je stále vůz klasické koncepce s předním spalovacím motorem a převodovkou. A i když ve své kategorii platí za dobře vybavený vůz, technologická propast mezi ní a Seagullem je výrazná.
Může skutečně vytlačit Škodovku?
Zní to odvážně, ale právě cenová politika BYD může přinést na český trh zásadní změnu. Podle posledních údajů začíná evropská cena Seagullu na 16 800 eurech, v přepočtu přibližně 415 tisíc Kč. V některých zemích s dotacemi může být cena ještě nižší. Vzhledem k tomu, že v této ceně Fabia v nabídce začíná a nedisponuje žádným elektrickým pohonem, stává se Seagull volbou pro mladé městské řidiče, seniory nebo rodiny hledající druhé auto do města.
Zájem budí i samotný dojem z jízdy. Testy ukazují, že Seagull je agilní, dobře tlumí nerovnosti a má dostatečně svižnou akceleraci i mimo městský provoz. Interiér sice zůstává jednoduchý, ale působí moderně a přehledně. Přesně to, co mnoho běžných řidičů hledá, žádná přezdobená tlačítka, žádné zbytečnosti.
Výrobce, který míří vysoko
BYD není na poli elektromobility žádným nováčkem. V Číně je jedničkou a v roce 2023 dokonce v některých měsících předehnal i Teslu v počtu prodaných elektromobilů. Výrobu má kompletně ve vlastní režii, od baterií přes čipy až po finální montáž.
To mu umožňuje držet cenu nízko a zároveň zajišťovat dostupnost i servisní zázemí. Právě to je jeden z důvodů, proč může v roce 2026 výrazně promluvit do českého trhu, kde má Škoda dosud dominantní postavení. A to nejen v oblasti osobních vozů, ale i služebních flotil.
Ve své kategorii dostupných městských vozů se BYD Seagull stane jedním z nejvážnějších konkurentů Škodovky. A právě cenová srovnatelnost s ojetou Fabií přidává celému příběhu na síle. V roce 2026 bude běžné, že za cenu spalovací ojetiny dostanete nový elektromobil s dojezdem přes 300 kilometrů, bez kompromisů ve výbavě.