Právě na trh přijíždí auto se vzhledem Rolls-Royce a cenou základní Fabie. Auto s českou stopou koupíte za skutečný pakatel
Právě na trh přijíždí auto, které na první pohled připomíná Rolls-Royce. Překvapivě ale nestojí miliony, ale částku srovnatelnou se základní verzí Škody Fabia. Novinka má i českou stopu, protože za jejím vzhledem stojí designér, který se v minulosti podílel na ikonických evropských autech.
V diskuzích lidé dokonce píší, že působí elegantněji než originál z Británie.
Luxusní vzhled za cenu dostupného vozu
Čínská automobilka Roewe představila sedan M7 DMH, který okamžitě zaujal vzhledem připomínajícím tradiční limuzíny Rolls-Royce. Dlouhá kapota, výrazná maska chladiče a celkové proporce vozu budí dojem, že jde o auto z úplně jiné cenové kategorie. Realita je však jiná. Automobil byl na čínském trhu uveden s cenovkou od 13 700 dolarů, tedy přibližně 320 tisíc korun. To odpovídá ceně základní Fabie, což činí z modelu jednu z nejdiskutovanějších novinek letošního roku.
Pro evropský trh je ale nutné zdůraznit, že stejná cena platit nebude. Dovozní cla, emisní předpisy a přizpůsobení vozu evropským normám by výslednou částku výrazně navýšily. Přesto je fascinující, že automobil, který designem evokuje luxusní segment, je v Číně nabízen za tak dostupné peníze.

Česká stopa a význam designu
Na vzhledu modelu M7 se podepsal Jozef Kabaň, slovenský designér, jehož kariéra je pevně spjatá s českou automobilkou Škoda. Byl autorem prvního moderního Superbu i populární Fabie. Později působil u značek jako Audi, BMW a Rolls-Royce. Nyní jeho rukopis poznáváme u Roewe, kde se snaží propojit tradiční eleganci s moderními prvky.
Diskuze na čínských i zahraničních fórech ukazují, že mnoho uživatelů považuje vzhled M7 za atraktivnější než současné vozy Rolls-Royce. Lidé oceňují čisté linie, odvážnou příď a celkový dojem luxusu bez zbytečného přezdobení. I když jde o subjektivní hodnocení, naznačuje, že automobilka se trefila do vkusu části motoristické veřejnosti.
Technika s překvapivými parametry
Novinka není jen o vzhledu. Roewe M7 DMH je nabízen jako plug-in hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Díky tomu dosahuje systémového dojezdu až 2050 kilometrů na jedno natankování a nabití, což je číslo, které vyvolalo velkou pozornost. Elektrický dojezd přesahuje 200 kilometrů, což znamená, že většina každodenních jízd může probíhat čistě na elektřinu.
Uvnitř vozu najdeme moderní infotainment, dotykové displeje a prvky komfortní výbavy, které jsou běžné spíše u prémiových značek. Prostor na zadních sedadlech má nabídnout maximální pohodlí, čímž automobil cílí na zákazníky, kteří chtějí kombinaci reprezentativního vzhledu a praktického využití.

Proč je cena tak nízká
Hlavním důvodem mimořádně příznivé ceny je čínský trh, kde jsou výrobní náklady a cenová politika automobilky nastaveny odlišně než v Evropě. Vysoká konkurence a podpora domácí produkce umožňují nabídnout zákazníkům vozy za částky, které by v Evropě byly nereálné. Automobilka Roewe navíc patří pod koncern SAIC, jeden z největších hráčů na čínském trhu, který dokáže držet ceny nízko díky rozsahu výroby.
Pro Evropany je tak cena spíše lákadlem, které ukazuje možnosti čínského automobilového průmyslu. Realisticky lze očekávat, že v případě exportu by cena stoupla o několik set tisíc korun nad rámec uvedené částky.
Reakce veřejnosti a budoucnost modelu
Příchod vozu Roewe M7 DMH vyvolal na sociálních sítích i v diskuzích bohaté reakce. Jedni jej vnímají jako dostupný symbol luxusu, druzí upozorňují na odlišnou kvalitu zpracování oproti tradičním evropským značkám. Některé komentáře přímo uvádějí, že vůz působí estetičtěji než současné modely Rolls-Royce, což ukazuje, že automobil dokáže vzbudit silné emoce.
Pro Roewe jde o strategický krok, který má ukázat, že i čínská značka dokáže nabídnout kombinaci luxusního vzhledu, technické vyspělosti a nízké ceny. Otázkou zůstává, zda se automobilce podaří prorazit i mimo domácí trh, kde musí čelit přísným regulacím a zcela odlišnému prostředí.