První iPhone odborníci odsoudili k drtivému neúspěchu. Podle nich měl šanci na úspěch jen 1 %
V lednu 2007 se na zeměkouli událo mnoho významného. Například Rumunsko a Bulharsko vstoupily 1. ledna 2007 do Evropské unie. Západní Evropu a Českou republiku zasáhl 19. ledna pustošivý orkán pojmenovaný Kyrill. A jen o 10 dní předtím se svět mohl poprvé seznámit se slovem iPhone.
Velké ántré iPhonu v podání samotného technologického guru Steva Jobse
Když byl 9. ledna 2007 poprvé představen veřejnosti produkt s názvem iPhone, byl to v podání zakladatele a šéfa firmy Apple doslova a do písmene velký spektákl. Za velkého nadšení a vzrušení novinářů a odborníků uvedl na veletrhu Macworld/iWorld telefon, který se tolik lišil od dosud používaných telefonů. Neměl klávesnici, neuměl MMS, neměl základní funkce, tlačítka a celkově neměl spoustu dalšího, co měly do té doby mobilní telefony. Steve Jobs byl ale již tehdy přesvědčen, že nové „dítě“ jeho firmy se ve světě neztratí a uspěje: „Čas od času přijde revoluční produkt, který změní úplně všechno. Dnešek je ten den, dnešek je den, kdy znovu vynalezneme telefon,“ prohlásil tehdy na pódiu v kalifornském San Franciscu.
Na trhu nebylo nic podobného a nikdo, a to ani lidé z firmy Apple, nemohl zcela vyloučit, že to bude jeden velký prodejní propadák. Čím vyšší byla očekávání firmy Apple, tím více skeptiků se ozývalo. Ne všichni byli takzvaně nezaujatí. Řada skeptických vyjádření přicházela ze strany přímých konkurentů technologického giganta, do té doby se zabývajícího se především vývojem počítačů. Nicméně očekávání ze strany Apple i veřejnosti byla veliká.

Konkurence a odborníci škarohlídi se zmýlili
Vraťme se v čase o více než 18 let zpět a připomeňme si některá tehdejší vyjádření a předpovědi, komentáře a hodnocení.
Ekonomický komentátor Matthew Lynn ve svém komentáři pro Bloomberg předpověděl, že dopad iPhonu na obor výroby a vývoje bezdrátových technologií bude minimální. Jeden z jeho ironických argumentů předpovídal, že iPhone osloví pouze „několik nadšenců do gadgetů“. Těžko dnes říci, zda nebyl pod vlivem velkých výrobců „klasických“ mobilních telefonů. Jeho další vyjádření si však určitě majitelé a manažeři konkurentů Apple s radostí přečetli: „Velcí konkurenti v odvětví mobilních telefonů, jako jsou Nokia a Motorola, nebudou nervózně šeptat do svých mobilních telefonů o nové hrozbě pro jejich podnikání.“
Jim Louderback, tehdy generální ředitel společnosti Revision3, ve svém článku pro časopis PC Magazine, předpovídal, že prodej iPhone bude díky prvotní silné poptávce zpočátku silný, ale jakmile počáteční nadšení opadne, začne klesat. Louderback mj. uvedl, že telefon má příliš mnoho nedostatků, včetně pomalého připojení k internetu a absence tlačítek.
Jasným a přímým konkurentem firmy Apple v roce 2007 byll a i v dnešní době stále je, další technologický gigant, firma Microsoft. Dnes již bývalý generální ředitel této společnosti se k iPhonu vyjádřil pro deník USA Today stroze a příkře. „Není šance, že by iPhone získal významný podíl na trhu. Žádná šance. Je to produkt za 500 dolarů, který je dotován.“ Dejme tomu, konkurence může být proti produktům jiných firem na trhu zaujatá z logiky věci.
Renomované periodikum Tech Crunch věnující s novinkám v oblasti různých technologií by nemělo mít určitě se zaujatostí vůči Apple produktům problém. Přesto i odsudek jeho autora Setha Porgese byl vůči iPhonu stručný, jasný a velmi negativní. „Předpovídáme, že iPhone bude propadák.“

Zmýlená neplatí, úspěch iPhone se dostavil
A byli další a další věrozvěstové neúspěchu iPhonu. Ale ten jim všem vytřel pověstný zrak. Když 29. června 2007 začal prodej iPhonů pro americký trh, potenciální zákazníci patřičně nažhavení marketingem Applu oblehli místa prodejů. A početné prodeje produktu neustaly ani po první vlně očekávání a nadšení. Prodeje iPhone začaly pozvolna a poté raketově vzrostly.
Z iPhonu se stal v posledních letech pro některé lidi doslova fetiš. A to nejen v USA, ale třeba i u nás. Pořídit si novou, vylepšenou verzi iPhone je pro mnohé často doslova otázka povinnosti a cti. Dnes, po 18 letech, lze na 100 % konstatovat, že iPhone je pro velkou část odborníků a spotřebitelů velmi pravděpodobně nejoblíbenějším, nejvlivnějším a tedy nejdůležitějším spotřebním elektronickým produktem v historii. Tedy minimálně v 21. století.
Zdroje: cs.wikipedia.org, www.businessinsider.com, www.msn.com