Právě přijíždí budoucnost: Nový vůz na českém trhu válcuje Škodu Kodiaq elegancí, výbavou i cenou
SUV segment zažívá v posledních letech bouřlivý rozmach a v roce 2024 vstoupila na český trh značka, kterou zatím zná jen málokdo. Jaecoo J7, model koncernu Chery, se chystá otřást zaběhlými zvyklostmi a přímo konkurovat české ikoně Škoda Kodiaq.
Na první pohled působí Jaecoo J7 jako futuristický crossover kombinující SUV a kupé. Díky ostrým liniím, výrazným LED světlometům a minimalistickému interiéru si okamžitě získá pozornost.
Design, který se nebojí zaujmout
Karoserie dosahuje délky 4,5 metru, což je v porovnání s Kodiaqem o něco méně, ale zato je vůz nižší a působí sportovnějším dojmem. Už na papíře působí jako stylovější alternativa pro řidiče, kteří nehledají jen rodinný prostor, ale i osobitý design.

Konkurence bledne
Uvnitř překvapí Jaecoo J7 nejen kvalitou zpracování, ale také výbavou. Výchozí verze na český trh (s předpokládaným startem prodeje v létě 2025) nabídne digitální kokpit, centimetry velkou obrazovku infotainmentu, bezdrátové nabíjení, 360° kamerový systém a například i funkce masážních sedadel. Přestože se jedná o SUV střední třídy, mnohé prvky připomínají vozy ze segmentu prémiových značek.
Oproti tomu Škoda Kodiaq i ve druhé generaci zachovává konzervativnější interiér. Ačkoliv nabídne vše, co moderní řidič potřebuje, výbava bývá často dostupná až v dražších paketových konfiguracích. Jaecoo tak boduje v poměru cena/výbava, který je podle dostupných informací sestaven pro agresivní vstup na evropský trh.
Cena a dostupnost
To nejzajímavější na celém modelu Jaecoo J7 je jeho cenovka. Podle dostupných informací se má prodejní cena na českém trhu pohybovat od 759 000 Kč a přibližně 929 000 Kč za verzi plug-in hybrid. Pro srovnání, Škoda Kodiaq 2024 startuje v základní výbavě pro český trh na ceně od 995 000 Kč. Rozdíl tak může hrát klíčovou roli při rozhodování českých zákazníků.
Kromě nižší ceny přidává Jaecoo i atraktivní záruku, která bude nastavena na 7 let nebo 200 000 kilometrů. Právě v oblasti garanční podpory chtějí čínští výrobci nabídnout větší jistotu, aby rozptýlili možné obavy z kvality a servisu.
Hybrid, který překvapil i odborníky
Dalším trumfem J7 je pohon. Pod kapotou se nachází buď 1,6litrový benzinový turbomotor nebo plug-in hybridní jednotka s kombinovaným výkonem až 205 kW a spotřebou pod 2 litry na 100 km v režimu WLTP. Tato hodnota byla ověřena v rámci testovacích jízd redaktorů automobilových serverů. Oproti tomu Kodiaq nenabídne plug-in hybrid ani v roce 2025. Hybridní varianta se očekává až v dalších letech.
Podle odborníků je Jaecoo J7 „českým debutem, který bude rezonovat. Nabízí totiž přesně to, co dnes většina kupujících hledá: styl, techniku a dostupnost.“
Ačkoliv značka Jaecoo nemá v Evropě ještě historii, s modelem J7 vstupuje na trh ve velkém stylu. Kombinace atraktivního designu, bohaté výbavy v duchu prémiového vozu a agresivní cenovou politikou, dělá z tohoto SUV reálnou konkurenci nejen pro Kodiaq, ale i pro zavedené značky jako Peugeot, Renault či Nissan. Jestli se potvrdí papírové předpoklady i v dlouhodobém provozu, ukáže čas. Jisté ale je, že budoucnost SUV v Česku už nezačíná jen u Škody.