Podívejte, jak brutálním autem jezdí Arnold Schwarzenegger. Terénní monstrum nechal předělat na elektriku a vyhrál titul klauna roku!
Kdo by byl řekl, že se Arnold Schwarzenegger, svalnatý Terminátor, guvernér Kalifornie nebo prostě chlap, který se nebojí žádné výzvy, stane průkopníkem elektromobility mezi hollywoodskými hvězdami – a to způsobem, který vzbudil obrovský rozruch nejen v automobilovém světě. Arnold totiž jezdí v Hummeru H1, legendárním vojenském teréňáku, který si nechal kompletně přestavět na elektrický pohon.
A když s tímhle elektrickým monstrem vyrazil do ulic, média i fanoušci se mohli zbláznit, a někteří mu dokonce tak trochu s nadsázkou udělili titul „klauna roku“. Jenže Schwarzenegger si z toho těžkou hlavu nedělá. On totiž vždycky rád boural stereotypy a dělal věci po svém.
Terminátor průkopníkem elektromobility
Hummer H1 je sám o sobě symbolem americké síly, přehnanosti a pořádné dávky testosteronu na kolech. Vznikl původně jako vojenské vozidlo Humvee a jeho civilní verze se stala ikonou devadesátých let – obrovský, hlučný, žíznivý mastodont, který si z ekologických trendů doslova dělal legraci. Právě proto bylo pro mnohé šokem, když se Arnold rozhodl svůj vlastní Hummer H1 předělat na čistě elektrický pohon. Proč zrovna on? Vždyť právě Schwarzenegger byl dlouhá léta synonymem pro silné motory, benzín a naftu, a jeho garáž byla plná aut, která by dnes zelení aktivisté nejraději zakázali…

Protože Arnold je mužem mnoha tváří. Kromě toho, že miluje auta, je také dlouholetým propagátorem ekologických technologií a obnovitelných zdrojů energie. Už jako guvernér Kalifornie prosazoval přísnější emisní limity a podporoval rozvoj elektromobility. A tak se rozhodl, že světu ukáže, že i ten největší benzínový žrout může jezdit na elektřinu – a to stylově. Spojil se s rakouskou firmou Kreisel Electric, která se specializuje na přestavby aut na elektrický pohon, a společně vytvořili něco, co svět ještě neviděl: elektrický Hummer H1.

Výsledkem je monstrum, které vypadá stejně brutálně jako původní Hummer, ale pod kapotou má dva elektromotory s kombinovaným výkonem přes 490 koní a baterii o kapacitě 100 kWh. To znamená, že zrychlení z nuly na sto zvládne za méně než 6,5 sekundy, což je na auto vážící přes tři tuny opravdu úctyhodné. Dojezd na jedno nabití se pohybuje kolem 300 kilometrů, což sice není na dálkové expedice, ale na každodenní ježdění po městě nebo na ranč v Malibu to bohatě stačí. A hlavně – auto je naprosto tiché, bez emisí a s minimálními provozními náklady.
V hledáčku médií
Když se Arnold poprvé projel v elektrickém Hummeru po Los Angeles, vzbudil obrovský rozruch. Fanoušci i novináři nevěřícně kroutili hlavou, vždyť tohle je přece auto, které má burácet, smrdět a dělat rachot! Místo toho se tiše proplétalo ulicemi, zatímco za volantem seděl Terminátor s úsměvem od ucha k uchu. Média se předháněla v komentářích; někdo ho chválil za odvahu a inovaci, další si z něj utahovali, že z něj je „klaun roku“ a že tohle je konec pořádných aut.
Arnold si ale z posměšků nic nedělal. Naopak, s typickým nadhledem prohlásil, že „budoucnost patří těm, kdo se nebojí změny“, a že „je lepší být klaunem s vizí než konzervou bez fantazie“.
Aby toho nebylo málo, Arnold svůj elektrický Hummer často využívá i pro charitativní akce a ekologické kampaně. Vozí v něm děti na výlety, jezdí na ekologické konference a ukazuje, že elektromobilita nemusí být jen o malých městských autech, ale i o pořádných strojích s charakterem. Jeho Hummer H1 Electric se stal doslova celebritou. Lidé se s ním fotí, natáčejí videa a sdílejí je po celém světě.

Dnes už existuje několik dalších přestaveb Hummerů na elektriku, a dokonce i samotná automobilka GMC uvedla na trh nový elektrický Hummer EV, který navazuje na Arnoldovu vizi. Arnold Schwarzenegger tak dokázal, že když se chce, jde všechno – a že i z největšího terénního monstra může být auto, které nezanechává uhlíkovou stopu.
Až zase uvidíte na Instagramu nebo v novinách Arnolda, jak parkuje svůj elektrický Hummer před kavárnou v Los Angeles, vzpomeňte si, že někdy je potřeba být trochu „klaunem“, aby se svět posunul dál. A že i ten největší drsňák může mít srdce na správném místě a v garáži auto, které je brutální, tiché a ekologické zároveň.