Ohromující reakce Jeffa Bezose poté, co mu zaměstnanec skladu poslal e-mail o svém platu
Globálně známá firma Amazon čítá tisíce zaměstnanců po celém světě a nabízí nespočet služeb od nakupování, čtení elektronických knih, streamovací platformy až po počítačové hry. Za zrodem tohoto gigantu stojí jeden z nejbohatších a nejvlivnějších mužů planety nesoucí jméno Jeff Bezos. Přímý kontakt s tak důležitým člověkem přináší mnoha lidem úzkosti jen při samotné představě a práce pro tak známou firmu se většině lidí může zdát jako privilegium. Jestli máte pocit, že se Bezos na chodu byznysu nepodílí, nenechte se ale zmást – i přes obrovské časové vytížení i nabitý program se zajímá o dění ve firmě a své zaměstnance, což na vlastní kůži pocítila pracovnice v jednom ze států na americkém Středozápadě.
Amazon je zajetá značka a drží si prestiž, samotná korporace je ale často kritizována za chování ke svým řadovým zaměstnancům. V minulosti se do novin dostal případ, kdy Amazon vyhodil ženu, u které software společnosti vedení nahlásil, že se opakovaně nedostavila na směnu, žena ale v té době prodělala potrat a musela být hospitalizována. Ačkoliv se za ni postavil manažer pobočky, vedení všechno ignorovalo a ženu propustilo. V roce 2020 už ale chabé zacházení jedna zaměstnankyně nevydržela. V té době totiž pracovala ve skladu v americké Oklahomě a kvůli chybějícím financím se rozhodla k riskantnímu kroku.

Přímý email
Tara Jonesová byla skladnice Amazonu a matka, která závisela na své výplatě. Zkrátka si nemohla dovolit nedostat zaplaceno za práci, kterou poctivě vykonávala. Ve výplatní den ovšem obdržela pouhých 90 dolarů místo plánovaných 450. Jonesová věděla, že pro tak malou odměnu není důvod, jelikož si své hodiny odpracovala. Spojila se s vedením své pobočky, ovšem bezvýsledně; její problém vůbec nikoho nezajímal. Zaměstnankyni tak ruply nervy a odhodlala se k pořádně riskantnímu a nevídanému kroku – napsala přímý email samotnému šéfovi korporace, Jeffu Bezosovi.
„Pláču, když píšu tento e-mail, protože mě unavuje volat lidem znovu a znovu a neobdržet žádné řešení,“ popisovala Jonesová ve svém e-mailu. „Jsem pozadu s účty, a to všechno jen proto, že výplatní tým udělal chybu,“ napsala. Jestli máte pocit, že Bezos její email smetl ze stolu, tak se pletete. On si její email opravdu přečetl a okamžitě se pustil do práce.
Velké vyšetřování
Bezos na základě jejího oznámení okamžitě spustil vyšetřování a chtěl se dozvědět, proč Jonesová neobdržela své peníze, a proč se situací nikdo nic nedělá. Rozsáhlé kontroly zjistily, že Tara nebyla jediná, kdo nedostal zaplaceno – o peníze přišlo několik dalších pracovníků na 179 různých pobočkách! Problém rázem narostl do velkých rozměrů. Celá kauza s nevyplácením správných mezd trvala minimálně 18 měsíců, za celou dobu ale vedení jednotlivých skladů s problémem nic nedělalo. Vše vyřešila až přímá intervence samotného krále Amazonu. Ačkoliv se jednalo o chybu ve výplatním systému, zaměstnanci dlouhodobě dostávali méně peněz, než měli, někdy jim také mzda chodila se zpožděním.

Amazon chyby napravil
Až poté, co se sám Bezos vložil do řešení tohoto rozsáhlého problému, začala firma jednat. Podle tiskové mluvčí trvalo společnosti několik měsíců, než plně chyby v systému opravila a zaplatila všem postiženým chybějící peníze. Po zveřejnění Tařina příběhu se na veřejnost začaly dostávat zpovědi dalších pracovníků, kteří kvůli systémovým chybám nedostali dostatečně zaplaceno nebo přišli o nemocenské dávky, na které měli nárok. Několik z nich se tak ocitlo v tíživé finanční situaci. Amazon se omluvil a slíbil, že se bude soustředit na odstranění technických chyb v systému, aby se podobná situace už neopakovala. Zástupci na vysokých pozicích se dušovali, že se obdobné problémy už neobjeví. Jediným pozitivem na této kauze tak byla neobvyklá reakce Bezose, který se postavil za své řadové zaměstnance.