Mechanik se čtyřiceti lety zkušeností: Ženě bych nekoupil jiné auto než toto. Je úžasně praktické a krásné zároveň
Řízení ve městě může být stresující, ale ne s tímto autem. Snadno se s ním parkuje, má nízkou spotřebu a i po letech vypadá skvěle. Navíc je ideální i pro ženy.
V dnešní době je na trhu obrovské množství aut. I přesto si ale někteří lidé nedokážou vybrat, který vůz by pro ně byl nejvhodnější. Na delší vzdálenosti se například hodí kombi s naftovým motorem. Pro ty, kteří chtějí auto spíše do města, je vhodné něco menšího. Naštěstí existuje auto, které je do města ideální. Dobře se s ním parkuje, není velké a navíc má nízkou spotřebu. To ocení nejen ženy, ale i muži.
Auto do města by mělo být praktické i pohodlné
Provoz ve městě je někdy pořádně krušný. Popojíždění v kolonách nebo dlouhé fronty dokážou potrápit nejednoho řidiče. A občas je problém i s parkováním. Někdy je těžké najít místo nebo se trefit mezi dvě čáry, zvlášť pokud jsou jiná auta špatně zaparkovaná. Přesně pro tyto situace se hodí Hyundai i20. Má menší rozměry a pomocné systémy, například parkovací senzory. Díky nim se jedná o ideální vůz i pro ženy, které chtějí mít při parkování větší jistotu a pohodlí.
Hyundai i20 třetí generace
Hyundai i20 třetí generace se na silnicích poprvé objevil v roce 2020, ale ani po pěti letech nepůsobí zastarale. Pořád vypadá moderně, a to i ve své základní verzi. Ta nese jméno Start a obsahuje vše podstatné: automatické nouzové brzdění, hlídání jízdního pruhu, sledování únavy, tempomat, světelný senzor i sadu airbagů pro řidiče i všechny spolujezdce. Nechybí ani elektrická přední okna, zrcátka a 15″ kola.
Pokud se nechcete vzdát ani hudby, ani klimatizace, budete muset sáhnout po výbavě Comfort, ideálně v kombinaci s balíčkem Club. Právě ten totiž přidává rádio s reproduktory. V této verzi nechybí ani vyhřívaná zrcátka nebo manuální klimatizace.
Třetí stupeň výbavy pojmenovali v Hyundai Smart. Spolu s tímto balíčkem získáte 16″ litá kola, LED světla, elektrická zadní okna, parkovací senzory s kamerou a 8″ dotykový displej s podporou Android Auto a Apple CarPlay.
Nejlépe vybavená varianta Style nabízí celou řadu moderních technologií. Obsahuje rozšířené bezpečnostní systémy včetně rozpoznávání cyklistů a protijedoucích aut při odbočování, sledování mrtvého úhlu nebo automatické nouzové brzdění. Nechybí automatická klimatizace, čidlo deště, parkovací senzory vpředu, vyhřívání volantu a předních sedadel, bezdrátové dobíjení telefonu ani větší 10,25″ displej s navigací a plně digitální přístrojový panel.

Technické parametry
V základní nabídce je benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 84 koní a točivým momentem 118 Nm. S touto motorizací má auto spotřebu okolo 5,6 l/100 km. Jde tedy o ideální volbu pro kratší trasy a každodenní jízdu po městě. Auto s touto motorizací je úsporné, tiché a pohodlné.
Pokud chcete něco výkonnějšího, můžete si vybrat mezi verzí s výkonem 100 koní nebo silnější se 120 koňmi. Obě mají točivý moment 172 Nm. Toto malé auto s výkonem 120 koní může jet svižně. Hodí se tak i pro řidiče, kteří si občas chtějí dopřát dynamičtější jízdu. Silnější verze je navíc vybavená 48V mild-hybridním systémem a inteligentní manuální převodovkou, což pomáhá šetřit palivo.
Jakou funkci má inteligentní manuální převodovka iMT?
Tato manuální spojka je řízená elektronikou. Díky tomu je každé přeřazení velice hladké a šetří se spojka. Když v ECO režimu sundáte nohu z plynu, spojka automaticky odpojí motor od kol, takže auto jede na volnoběh a šetří palivo.
Když s touto inteligentní manuální převodovkou zpomalujete například před křižovatkou a rychlost klesne pod 20 km/h, mild-hybridní systém automaticky vypne motor. Ten se pak znovu nastartuje rychle a nepozorovaně. Pokud nechcete manuál, můžete zvolit sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku, která je však dostupná jen za příplatek.

3 jízdní režimy s designovým detailem
U Hyundai i20 třetí generace si můžete vybrat ze tří jízdních režimů: Eco, Comfort nebo Sport. Režim Eco je zaměřený na úsporu paliva. Comfort je skvělý pro běžné ježdění. Sportovní režim se hodí při rychlejší jízdě nebo pro předjíždění.
V momentě, kdy si vyberete jeden z režimů, změní se také podsvícení přístrojové desky. Eco má modrou barvu, Sport červenou a Comfort bílou. Takovou vychytávku ocení zejména majitelé, kterým záleží i na designu.
Auto vhodné pro ženy, muže i celou rodinu
V případě, že byste s tímto autem chtěli vyjet na dovolenou, počítejte s tím, že kufr má objem 352 litrů. Celkový objem palivové nádrže je 40 litrů. Na plnou nádrž tak najedete asi 900 km. Mějte ale na paměti, že tohoto dojezdu dosáhnete pouze při klidném stylu jízdy. Díky asistenčním systémům, kompaktním rozměrům a nízké spotřebě se toto auto hodí téměř pro každého.