Komerční banka varuje své klienty: Hrozí jim ztráta peněz z účtů během několika okamžiků
Podvodníci nikdy nespí. A vymýšlejí další a další fígle, jak nás obrat o peníze. Varují před nimi neustále banky, média i policie. A varování vydává i Komerční banka, která má přes 1,7 milionu klientů.
Komerční banka patří pod francouzskou finanční skupinu Société Générale a v České republice působí od roku 1990. Má u nás přes 400 poboček a přes 2 000 bankomatů, přičemž její služby využívají stovky tisíc lidí. Nabízí běžné účty, spořící účty, půjčky, hypotéky, různé možnosti investování a dokonce i pojištění.
Je tak velká, že na její klienty si brousí zuby řada podvodníků. A Komerční banka se je proto snaží bez ustání varovat – a to jak před typickými triky hackerů a zlodějů, tak i před jejich nejnovějšími fígly.
Jak na falešného bankéře
Na rozdíl od řady jiných bank Komerční banka nabízí svým klientům jedinečnou službu – ověření bankéře. Asi všichni už jsme slyšeli o falešných bankéřích, tedy lidech vydávajících se za bankéře dané banky a tvrdících, že náš osobní účet je v ohrožení. Pak nás nutí převést peníze jinam, vybrat je a vložit do automatu na bitcoiny a tak dále.
A protože leckdo se nechá zmást a zaváhá, jestli je to pravda nebo lež, nabízí Komerční banka jedinečnou službu – ověření bankéře ještě během hovoru s dotyčným člověkem. A je to snadné. Pokud někdo tvrdí, že je zaměstnancem Komerční banky, máte právo požádat ho, aby se ověřil přes váš KB klíč – tam se následně zobrazí jeho jméno a jedinečný komunikační kód, který vám následně volající musí sdělit. Pokud ho nebude znát, je to podvodník.
Takového filutu si následně můžete ověřit i přes infolinku Komerční banky – postačí vám k tomu telefonní číslo volajícího. A pokud podvodník nafinguje číslo tak, že bude vypadat jako infolinka Komerční banky, tak vězte, že je to další lež – zaměstnanci KB z čísla infolinky nikdy klientům nevolají.
Aktuální varování před podvody
Kromě toho, že si každého podvodníka takto můžete prověřit, vydává Komerční banka pravidelně i různá varování před aktuálními typy podvodů. Ty se v průběhu času mění, a tak je potřeba udržovat klienty ve střehu, aby nenaletěli na nějaký nový výmysl zlodějů.
Podle informací Komerční banky tito lumpové jen za minulý rok napálili 70 tisíc lidí a připravili je celkem o 1,3 miliardy korun. Nejčastěji se jedná o takzvaný vishing (pachatel z vás po telefonu vyláká přístupové údaje k internetovému bankovnictví) a phishing (vyláká je z vás přes e-mail nebo nějakou chatovací aplikaci či SMS s odkazem na podvodný web).
Komerční banka varuje i před podvodníky, kteří slibují velké výdělky z bitcoinů a svádějí lidi, aby vybrali své úspory a investovali je do kryptoměn. Což by sice mohlo fungovat, ale nikoliv přes prostředníka, který má za cíl pouze vylákat z vás přístupové údaje k internetovému bankovnictví, případně chce vaše peníze rovnou přeposlat.
A objevují se prý i podvody, kdy si pachatel hraje na vašeho nadřízeného a přes e-mail se z vás snaží vymámit platbu na údajný firemní účet. V poslední době navíc přibyly i podvody přes SMS, kdy je lidem tvrzeno, že dostali pokutu za dopravní přestupek nebo jízdu načerno a že ji mají urychleně přes přiložený odkaz zaplatit – a cesta vede opět na podvrženou stránku a do internetového bankovnictví.
„V poslední době se objevil větší počet případů napadení u klientů, jejichž mobil je infikován nebezpečným malware Anatsa,“ varuje také Komerční banka. Tento virus si přitom stáhnete společně s nějakou aplikací a pak začne úřadovat ve vašem mobilu, kde pátrá po přístupu k vašemu bankovnímu účtu.
A velmi vychytralý podvod se týká i žádosti o obnovení hesla do internetbankingu, která vám přijde e-mailem. Odkaz vede ale na úplně jiné stránky, které se jen tváří jako ty od Komerční banky. Proto si dávejte pozor, vždy buďte obezřetní a řádně si prověřujte odkazy, na které se chystáte kliknout.
Zdroj: kb.cz