Kdyby vyráběli boty, udělali by lépe. Z pásu sjel nebezpečný, šeredný paskvil, který auto připomíná jen vzdáleně
Kdyby se britská firma Reliant Motor Company pustila do výroby bot, podle mnoha motoristů by udělala lépe. Na začátku 70. let z jejího pásu sjel šeredný paskvil, který auto připomínal jen vzdáleně a v zemi svého původu si vysloužil přezdívku Plastic Pig (Plastické prase). Jízda v něm byla navíc velmi nebezpečná, hlavně pro méně zkušené řidiče. Nic to neměnilo na skutečnosti, že se stal historicky nejprodávanějším vozidlem se sklolaminátovou karoserií po Chevroletu Corvette.
Reliant Robin spatřil světlo světa v říjnu 1973 jako náhrada za model Reliant Regal. Vyráběla ho společnost Reliant Motor Company v anglickém Tamworthu, která se v 70. letech stala druhým největším britským výrobcem automobilů po British Leyland. Původní myšlenkou bylo vytvořit levné, úsporné vozidlo, které by mohlo být řízeno s řidičským průkazem na motocykl a stejně jako motorka by bylo osvobozeno od daně.
První model byl vybaven motorem o objemu 750 centimetrů krychlových. O dva roky později ho nahradil silnější motor o objemu 850 centimetrů krychlových. Tento upgrade umožnil Robinovi dosáhnout maximální rychlosti až 137 km/h. Karoserie byla vyrobena kompletně ze sklolaminátu, což pomohlo udržet hmotnost pod 450 kg, tedy pod limit, kdy se vůz dal ještě klasifikovat jako motocykl.
Největším poznávacím znamením vozu však byla jeho tři kola – jedno vpředu a dvě vzadu.

Designová pohroma na třech kolech
Největším problémem Reliant Robin byla jeho nestabilita způsobená špatným rozvržením tří kol. Při prudkém brzdění nebo zatáčení mělo auto tendenci zvedat zadní kola ze země. Nebylo dokonce ojedinělé, že se převrátilo. Lehká konstrukce ze sklolaminátu sice pomáhala ušetřit peníze za palivo, v případě nehody ale neposkytovala téměř žádnou ochranu.
Postrach silnic
Reliant Robin se stal ikonou britské popkultury, i když často ne z těch nejlichotivějších důvodů. V posledních letech ho proslavil zejména pořad Top Gear, kde se v něm projel Jeremy Clarkson.
I když jeho řízení popsal za „extrémně jednoduché“ (hlavně díky tomu, že bylo třeba otáčet pouze jedním předním kolem), jinak ho označil za „naprostý postrach“ na silnicích. Jeho nebezpečnost přirovnal k „přizvání matky, aby s vámi trávila večer na Chatroulette“ (videochat s náhodnými lidmi z celého světa, který nechvalně proslul obnažováním se a dalšími explicitními aktivitami). Při jízdě se mu auto podařilo dokonce šestkrát převrátit. Tvůrci však později přiznali, že ho právě pro tento efekt speciálně upravili.

Po 30 letech výroby konec
Navzdory všem svým nedostatkům se Robin dočkal několika generací. První generace se vyráběla do roku 1981, kdy byla nahrazena modelem Reliant Rialto. V roce 1989 Reliant oživil jméno Robin a představil zcela přepracovaný model s novým designem karoserie, který zahrnoval výklopné zadní dveře.
Poslední verze Robina, vyrobená v roce 2001, byla luxusní edice nazvaná Robin 65 na počest 65 let výroby tříkolových vozidel společností Reliant. Tato verze měla kožené sedačky, metalickou zlatou barvu, červený koberec, přístrojovou desku z ořechového dřeva a další přepychové prvky.
Výroba Reliant Robin byla definitivně ukončena v roce 2002, kdy společnost B&N Plastics, která koupila práva na výrobu, ukončila produkci po pouhých cca 40 vyrobených vozech.
Celkem byly za téměř 30 let vyrobeny tisíce těchto vozidel, které byly exportovány do celého světa.