Kdo neřídí tohle, neřídí auto. Na české silnice se právě řítí vůz pro opravdové chlapy
Auto je pro mnoho mužů víc než jen prostředek, jak se dopravit z místa na místo. Často jde o zálibu, koníček nebo symbol toho, co mají rádi – výkon, techniku a respekt na silnici. Zvlášť vozy, které nabízejí kombinaci síly, robustnosti a moderních technologií, dokážou vzbudit pozornost a obdiv.
Na jednom z motoristických fór jsme narazili na příspěvek, který to vystihl výstižně: „Kdo neřídí tohle, neřídí auto.“ Autor ho označil za vůz pro opravdové chlapy – auto, které není jen na parádu, ale skutečně něco vydrží a má co nabídnout.
Nejvýkonnější Defender míří na náš trh
Řeč je o Land Roveru Defender OCTA, nové vlajkové lodi mezi terénními vozy značky, která nově přichází na český trh. Tento model je vůbec nejvýkonnější a nejextrémnější verzí legendárního Defenderu, jaká kdy vznikla. Pod kapotou se skrývá 4,4litrový twin-turbo osmiválec, který spolupracuje s mild-hybridní technologií. Výsledkem je výkon 635 koní a točivý moment 750 Nm. Takové parametry umožňují vozu zrychlit z nuly na stovku za necelé 4 sekundy. Na SUV tohoto typu jsou to hodnoty, které se běžně objevují spíš u sportovních vozů na závodní dráze než u robustního auta do terénu.
Design modelu OCTA zaujme na první pohled. Karoserie je širší i vyšší než u běžného Defenderu 110, podtržená masivními 20 nebo 22palcovými koly a agresivními detaily v podobě karbonových krytů nebo bronzových akcentů. Speciální edice Edition One navíc přináší exkluzivní lak Faroe Green a kovaná kola s terénními pneumatikami Goodyear A/T. Základní cena modelu OCTA na českém trhu začíná na přibližně 4,8 milionu korun s DPH, zatímco Edition One vyjde přes 5,2 milionu korun. Na některé předváděcí kusy ale lze narazit i se slevami, které cenu sníží pod 4,5 milionu.
Komfort na úrovni luxusních limuzín
Uvnitř Defenderu OCTA na vás čeká kombinace robustnosti a luxusu. Sportovní sedadla Performance jsou čalouněna semi-anilinovou kůží Burnt Sienna v kombinaci s textilií Kvadrat, případně alternativně lehkým materiálem Ultrafabrics v odstínech Light Cloud a Lunar. Sedadla navíc obsahují systém Body & Soul Seat, ten využívá integrované reproduktory v opěradlech, které dokáží přehrávat nejen hudbu, ale i speciální vibrační programy pro uvolnění nebo povzbuzení řidiče a spolujezdce.
Technologická výbava zahrnuje prakticky vše, co byste od vozu této třídy čekali. Adaptivní tempomat funguje nejen na silnici, ale i v terénu. Samozřejmostí je 360° kamera, LED Matrix světlomety, systém sledování mrtvého úhlu, asistent jízdy v pruzích nebo pokročilý systém stabilizace přívěsu. Podvozek s technologií 6D Dynamics umožňuje nejen plynulou jízdu na silnici, ale také extrémní schopnosti mimo zpevněné cesty. Světlá výška dosahuje až 323 mm a brodivost činí až 900 mm.

Tento vůz se nebojí ničeho
Land Rover Defender OCTA není jen o tom, jak vypadá nebo jaký komfort nabízí uvnitř. Je to především auto stavěné na náročnější podmínky, kde se ukáže, co skutečně umí. Díky dvoustupňové terénní převodovce, volbě jízdních režimů (včetně speciálních nastavení OCTA a Dynamic) a hydraulickému odpružení si poradí s terénem, který by jiným vozům mohl dělat potíže.
Nájezdové úhly 37,5° vpředu, 28,5° vzadu a přechodový úhel 27,8° patří mezi solidní hodnoty ve své třídě. OCTA si bez problémů poradí i s přívěsem – v Evropě má homologaci na tažení 3 500 kg, což odpovídá běžným nárokům na auto této kategorie. Zajímavostí je, že Land Rover chce OCTU využít jako základ pro vůz, který by měl závodit v rallye Dakar v kategorii Stock.