Začali prodávat nové auto za 410 000 korun. Co o něm víme a proč nás tak okouzlilo
Dacia představuje po několika letech modernizované Sandero. Kromě toho zveřejňuje po dlouhém čekání i jeho cenu. O té se sice už nějakou dobu spekulovalo, ale nyní jsou informace víc než jasné.
Dacia Sandero je už od roku 2017 nejprodávanějším autem v Evropě a v roce 2024 si ji pořídilo 309 tisíc lidí. Značka před pár lety změnila své logo a nyní přichází na řadu i výrazný facelift Sandera. Lidé si nový vzhled zatím chválí, ale často se ptají, kolik bude modernizovaný model stát. Proto jsme se zaměřili na to, jaké informace o cenách jsou v tuto chvíli k dispozici.
Facelift nejen pro Sandero, ale i pro ostatní modely
Rumunská automobilka nedopřála facelift jen Sanderu, ale také modelům Sandero Stepway, Jogger a Logan. Dacia dlouhodobě sází na to, že zákazníkům nabídne „hodně muziky za málo peněz“, takže se k nim dostávají hlavně vozy s hezkou výbavou za rozumnou cenu.
A i to je možná jeden z důvodů, proč je tento model tak oblíbený. Otázkou však zůstává, zda si svou popularitu udrží i po úpravách a jestli budou zákazníci ochotní sáhnout po modernizované verzi za nově stanovenou cenu.
Novinky najdeme na karoserii, pod kapotou i ve výbavě
Pokud si vedle sebe postavíte Sandero před faceliftem a po, můžete si zásadní změny všimnout hned na masce. Model po úpravách má novou masku chladiče s bílými čtverci. Původní verze měla horizontální proužky ve dvou řadách.
Tato inovace je řešená chytře, jelikož to vypadá tak, že maska chladiče svítí pomocí LED prvků. Přitom jde jen o vizuální efekt. Úprav se dočkala i světla, kde se nově objevuje motiv připomínající obrácené písmeno T.

Dacia přidává nové bezpečnostní systémy
Nové Sandero přináší i několik dalších změn. Přední světlomety mají upravené světelné prvky a zadní část doplňuje tmavý pruh spojující obě světla. V interiéru jsou odolnější materiály a výbava Journey dostala černomodré čalounění s modrými detaily.
Mimo jiné do všech verzí přibyly prvky, které dříve patřily spíš k vyšším třídám. Patří sem digitální přístrojový štít, elektricky sklápěná zrcátka, bezdrátová nabíječka telefonu, víceúhlová kamera a systém YouClip na upevnění doplňků.
Dacia do Sandera po faceliftu přidala i nové bezpečnostní prvky. Nyní mají tato vozidla automatické nouzové brzdění a samočinné přepínání dálkových světel. Dalším bezpečnostním prvkem je i sledování únavy řidiče, skrze kameru v levém A-sloupku.

Nové motory a delší dojezd
Pokud vás zajímá, jak je to s motory, nejspíše vás překvapí novinky, které si Dacia připravila. Původní přeplňovaný tříválec TCe 90 totiž nahradila verze TCe 100, která má o deset koní víc. Výraznější posun ale najdeme u motoru na LPG.
Eco-G už nemá 100 koní, ale 120, a zároveň mu stoupl točivý moment z původních 170 na 200 Nm. Nádrž na LPG je navíc větší asi o čtvrtinu, takže v kombinaci s benzinem zvládne Sandero ujet téměř 1 590 kilometrů. Tento motor si budete moci pořídit jak s manuální, tak i automatickou převodovkou.
Cena Dacia Sandero po faceliftu
Většinu lidí zajímá hlavně to, jaká bude cena tohoto vozidla, a není se čemu divit. Zahraniční web Autoweek napsal, že verze s novým motorem Eco-G 120 je oproti té předchozí dražší zhruba o 3 100 eur.
Nový vůz v současnosti začíná na ceně 335 000 korun. To znamená, že po faceliftu se jeho cena bude pohybovat okolo 410 000 korun.
Reálné české ceny ale budou jasné až ve chvíli, kdy je oznámí samotná automobilka Dacia. Podle dostupných informací je start prodeje modernizované verze Dacia Sandero plánován spíše na rok 2026. Některé zdroje však tvrdí, že by se na trhu mohla objevit už koncem letošního roku 2025.
Zdroje: auto-mania, autosalon.tv, autoweek, motor1