Nemusíte chodit do obchodu, přijede k vám sám. Robomart by mohl jednou konkurovat Rohlíku
Společnost Robomart hodlá způsobit revoluci v obchodování tím, že nabídne službu mobilního obchodu, který se k zákazníkovi dostane sám. Ten se tak nebude muset stěhovat z domova. Je to takový Rohlík.cz bez řidiče. Jednou by podobná služba na českém trhu mohla Rohlíku konkurovat.
Pandemie způsobila, že mnoho lidí změnilo své nákupní zvyklosti a místo osobních návštěv obchodů nakupují online. Mnoho společností totiž nabízí možnost nechat si vybrané výrobky doručit přímo ke dveřím zákazníka. To však není nejpohodlnější řešení, protože internetové obchody se často špatně orientují a někdy nemají na skladě to, co zákazník potřebuje.
To vede k chybám a neuskutečněným objednávkám, což způsobuje frustraci. Mnoho lidí by si navíc raději vyzvedlo výrobek, o který mají zájem, osobně, přečetlo si etiketu, zkontrolovalo datum minimální trvanlivosti atd. Přitom nakupování online podobnou možnost nenabízí.
Mobilní nákupní služba změní způsob, jakým nakupujeme
To se však může brzy změnit. Jak informoval server TechCrunch, společnost Robomart pracuje na nové službě mobilního obchodu, který dojíždí přímo k zákazníkovi.

Služba funguje na podobném principu jako Uber, takže si zákazník pomocí aplikace objedná celý obchod, který přijede v podobě malého autonomního vozidla. Jak můžete vidět na přiloženém obrázku, vozidlo je naplněno zbožím, ze kterého si uživatel může vybrat, co potřebuje. Z jeho účtu je pak odečtena platba za vybrané zboží.
Výběr samozřejmě není tak velký jako v nejmenším sousedském obchodě. Je to proto, že v takovém vozidle není mnoho místa. Může však obsahovat nejnutnější položky, jako jsou toaletní potřeby, léky, potraviny atd.
Nápad může být zajímavý pro lidi, kteří nemají čas nakupovat v obchodě sami a neradi objednávají přes internet. Může se také hodit v nouzových situacích, kdy například v domácnosti dojde toaletní papír nebo ingredience na připravovanou večeři. A nemůžete si pro ni jet sami, protože nemáte komu nechat děti.
Je jasné, že to není varianta, která by nám umožnila udělat spoustu nákupů pro celou rodinu. Pro mnoho lidí by se však služba mobilního nákupu mohla ukázat jako velmi užitečná. Společnost doufá, že její nápad zaujme supermarkety a do roku 2025 by se takové mobilní obchody mohly dostat do ulic.
Zdroj: TechCrunch