Letectvo USA: Všechno, co potřebujete vědět o jejich letadlech
Americké letectvo má ve svém arzenálu jedny z nejhrozivějších letounů na světě, ale ne vše o nich je veřejně známo.
Server Hot Cars se na Americká letadla podíval trochu detailněji. Po první světové válce se letecký boj stal nezbytnou součástí každého státu a jeho vojenské strategie. Ve skutečnosti byl hlavní součástí druhé světové války. V červenci 1947 vypracoval Kongres Spojených států konečný návrh na vytvoření ministerstva letectví, čímž se tento orgán stal nezávislým na armádě. Od svého vzniku se letectvo Spojených států zapojilo do mnoha válek, včetně korejské a vietnamské války, berlínské krize a války proti globálnímu terorismu.
Ve výzbroji amerického letectva je tolik děsivých letadel, že jsou označována za nejsofistikovanější na světě. Některá z těchto letadel nenajdete nikde jinde, dokonce ani v Rusku, Číně nebo Evropě. Některé vlastnosti těchto stíhaček jsou veřejně známé, ale jiné části armáda tají jako tajné informace. S rozvojem technologií však existuje jen velmi málo tajemství. Kolik z těchto skutečností víte o USAF a jejich stíhačkách?
Některé letouny v její flotile jsou starší než 50 let
Vzhledem k vysokým výrobním nákladům a času, který by bylo nutné vynaložit na výrobu dalšího letadla, které by dokonale kopírovalo vlastnosti těchto letadel, má americké letectvo ve výzbroji letouny, které jsou v provozu více než 50 let.
Například B- 52 je v provozu od roku 1955, U-2 rovněž od roku 1955, KC-135 od roku 1957. Nicméně tyto proudové letouny byly v průběhu let modernizovány, aby měly moderní technologie.
Foto: Military Material / Pixabay
F-22 má lepší technologii stealth než F-35
F-22 Raptor a F-35 Lightning II jsou letouny páté generace, které byly vyrobeny v polovině 90. let. Pentagon zakazuje prodej letounů F-22 kvůli jejich špičkovým vlastnostem a vláda si nemohla dovolit nechat takové letouny padnout do rukou nepřítele.
Ačkoli oba letouny disponují nejmodernějšími technologiemi, při srovnání F-22 a F-35 má první z nich lepší technologii stealth a mírně převyšuje svého sourozence.
Foto: Wikiimages / Pixabay
Některé letouny nepotřebují ke komunikaci rádio
Pokud jde o tajné mise, je rádiové ticho velmi důležité. To však nezaručuje, že utajované informace nemohou být prozrazeny. Kromě vynikající technologie stealth je letoun F-22 vybaven sofistikovanými funkcemi a ke komunikaci rádio nepotřebuje.
Má k dispozici data Link-16, která mu umožňují volně komunikovat s ostatními stíhačkami, spojeneckými silami, námořnictvem a armádou bez obav, že bude zachycen. Vzhledem k jeho pokročilé technologii USA zakazují prodej tohoto letounu.
Foto: Lcharn / Pixabay
Stíhačky pro budoucnost
Možná v nejbližší době nebude válka ani válečný konflikt, ale americké letectvo už myslí na nepřátele dopředu. Americké letectvo v současné době pracuje na letounu šesté generace, který nahradí letoun F-22. Vzhledem k propracovaným funkcím letounu F-22 si můžeme jen představovat, jaké schopnosti přinesou stíhačky šesté generace. Budoucí stíhačky se nazývají program NGAD (Next Generation Air Dominance). Plánuje se, že by měly být k dispozici v příštích několika letech.
Foto: Wikiimages / Pixabay
Dodavatel letadel šesté generace
Americké letectvo si nechává všechny detaily o letounu šesté generace pro sebe, a to včetně designu a dodavatele. Jedno je však jisté, dodavatelem letounu příští generace bude jeden ze tří mocných leteckých dodavatelů. Lockheed Martin, Boeing nebo Northrop Grumman.
Nicméně vzhledem k tomu, že v současné době vyrábí stíhačky stealth pouze společnost Lockheed Martin, která je dodavatelem pro americké letectvo, je pravděpodobné, že by se dodavatelem letounu příští generace stala právě společnost Lockheed Martin.
Foto: Steve Harvey / Unsplash
Letadlo šesté generace je ve fázi pokročilého testování prototypu
Bývalý náměstek ministra USAF Will Roper v rozhovoru uvedl, že americké letectvo postavilo a otestovalo prototyp letounu nové generace v reálném světě, a to v rekordním čase. Není žádnou novinkou, že americké letectvo pracuje co nejrychleji na výrobě většího a lepšího letounu, než je F-22.
Ačkoli americké letectvo drží všechny informace o letounu nové generace v tajnosti, analytici se domnívají, že by mohl v sobě skrývat vlastnosti bezpilotních letounů, stíhaček a dalších sofistikovaných prvků.
Foto: NorthropGrumman
I cvičné letouny mohou sestřelit nepřátelské letadlo
Každé letadlo ve výzbroji amerického letectva je sofistikované. Ačkoli jsou stíhací letouny a bombardovací letouny sofistikovanější než cvičné letouny, cvičné letouny amerického letectva nelze podceňovat, zejména ve srovnání s protějšky z jiných zemí.
Americké letectvo je pravděpodobně technologicky nejvyspělejší na světě. Přestože nejsou určeny pro válku, jsou cvičné proudové letouny amerického letectva schopny pracovat i během války. Proto by v případě potřeby mohla sestřelit nepřátelské letadlo.
Foto: Dayamay / Pixabay
Prezidentská letadla jsou stará
Obě prezidentská letadla určená pro prezidenta Spojených států jsou starší než 30 let. Obě letadla byla uvedena do provozu v roce 1990, kdy byl prezidentem George H. W. Bush. S více než 30 lety za sebou mají letouny čas na výměnu a existuje plán na vývoj nového Air Force One. Společnost Boeing Co. dodá v roce 2025 dvě nová prezidentská letadla, která budou stát 5,3 miliardy dolarů.
Foto: 12019 / Pixabay
Zdroj: hotcars.com