Letectvo USA testuje robotický nakladač hypersonických střel

Schopnost rychle naložit velké hypersonické střely na bombardéry letectva, které operují ze vzdálených letišť, je stále důležitější. Letectvo blízké budoucnosti bude spoléhat na hypersonické střely. Do akce by je měly vozit bombardéry B-52 i další letouny, napsal server The Drive.

Představte si scénu zhruba za deset let v budoucnosti. Blízký spojenec Spojených států v asijsko-pacifickém regionu se ocitl pod útokem regionální mocnosti a americké letectvo do oblasti vyslalo bombardéry. Tato letadla jsou umístěna na zavedených letištích, ale bez větší infrastruktury pro podporu rozsáhlých bombardovacích operací, aby se snížila pravděpodobnost vyřazení těchto prostředků na zemi.

Po příletu je třeba bombardéry vyzbrojit, ale s omezenou pozemní posádkou a vybavením po ruce nebude snadné rychle naložit letadla obrovskými hypersonickými zbraněmi, které by mohly být použity v odvetě. Na scénu přichází MHU-TSX, robotický nakládací systém, který tuto práci zvládne rychleji a téměř autonomně, přičemž tyto velké zbraně převeze a naloží na letadla i na takových odlehlých letištích, ze kterých bude letectvo pravděpodobně v budoucnu bojovat proti rovnocenným nebo téměř rovnocenným protivníkům.

Například zbraň rychlé reakce odpalovaná ze vzduchu AGM-183A (Air-launched Rapid Response Weapon, ARRW), pro kterou má být B-52H Stratofortress hlavní odpalovací platformou, má být nesena na novém podkřídelním pylonu vyvinutém společností Boeing, pojmenovaném Hercules, z nichž každý bude schopen pojmout tři zbraně ARRW nebo kombinace jiné munice o celkové hmotnosti až 9 000 kg. ARRW a další zbraně budou pravděpodobně vyžadovat nové nakládací systémy.

S ohledem na tuto a další zbraně testuje letectvo prototyp MHU-TSX, robotického nakládacího systému vyvinutého společností Square One Systems Design. Tato společnost se sídlem ve Wyomingu v USA, která se zabývá vývojem robotů, o sobě říká, že se specializuje na návrh a vývoj inovativních automatizovaných systémů, přesných polohovacích zařízení a robotů pro různá průmyslová odvětví.

Prototyp MHU-TSX nedávno testovala 2. skupina údržby na letecké základně Barksdale v Louisianě, kde sídlí 2. bombardovací křídlo Air Force Global Strike Command, které létá na letounech B-52 a je také zodpovědné za výcvik všech posádek tohoto bombardovacího veterána.

Zdroj: thedrive.com