Tohle milovali úplně všichni nad 40. Teď je to zpátky v Kauflandu za směšnou cenu
Když se řekne chuť dětství, každému se vybaví něco jiného. Jeden druh produktu ale většinu z nás spojuje. Léto a prázdniny bez něj nemohly existovat. A právě teď si ho můžete koupit v Kauflandu za pouhých 10 korun.
Horké letní dny si vyžadují zchlazení. Dospělí lidé sahají nejčastěji po vychlazeném pivu, děti hledají spásu ve chladicím boxu. Právě tam objevíte celou plejádu zmražených smetanových krémů a ovocných nanuků na dřívku.
I když se nabídka nanuků značně proměnila od doby, kdy jsme byli dětmi, klasiky stále zůstávají. A díky nejnovější nabídce Kauflandu si jednu z nich můžete koupit za částku, která vám dřívější časy přiblíží i cenově. Nadšení budou především konzumenti starší 40 let.

Ikona z mrazáku za 10 korun
V nejnovějším letáku Kauflandu najdete i jeden z nejikoničtějších tuzemských nanuků. Řeč je o Mroži, tvarohovém krému s příchutí jahody zalitého čokoládovou polevou. Rodinné balení se šesti kusy nyní koupíte za 64,90 Kč. Jeden kus vás tedy vyjde na cca 10 korun. Jedná se o 44% slevu z původních 116,90 Kč.
Produkt vyrobený v Česku je kromě klasické tmavé varianty k dostání také s bílou polevou. Pokud vás výhodné zlevnění zaujalo, měli byste si ale pospíšit. Akce platí od středy 2. dubna do úterý 8. dubna. Lze očekávat velký zájem, proto do prodejny zamiřte včas a nenechte si ho vyprodat.
Jak se Mrož vyrábí
Mrož patří dlouhodobě k nejoblíbenějším zmrzlinám na českém trhu.
Jeho tradice se začala psát na počátku 70. let v Opavě. Postup výroby je vcelku jednoduchý. Prvním krokem je rozdrcení a rozehřátí jahod, které se dovážejí z Polska. K ovocné směsi se přidává tvaroh, smetana a cukr, tentokrát už domácího původu. Poté dochází k takzvané homogenizaci, procesu, kdy se z nestejnorodé látky důkladným promícháním stává jednotná a stejnorodá látka. Vzniká tak typická jemná a krémová textura.
Následně je produkt zchlazený na přibližně 6 stupňů Celsia, našlehá se vzduchem a naplní se do forem. Aby se zamezilo tvorbě ledových krystalů, přidávají se tři stabilizátory, které podle výrobce zajišťují dokonalou konzistenci.
Pak už zbývá jen přidat špejli, která se do nanuku zapichuje ještě před úplným zmrazením, a výsledné dílo namočit do kakaové polevy. Výrobní linka v opavském závodě dokáže vyrobit až 16 500 kusů této pochutiny za hodinu.
Druhý nejoblíbenější nanuk po Míšovi
Dle čísel z roku 2015 se Mrože ročně prodá více než 23 milionů kusů, což svědčí o jeho obrovské popularitě. Není ostatně žádným tajemstvím, že Češi mají slabost pro tvarohové nanuky. Statistiky ukazují, že právě Mrož a jeho největší konkurent Míša patří k těm nejprodávanějším u nás.

Mlsání bez výčítek
Kromě skvělé chuti a vysokých prodejních čísel se Mrož může chlubit i tím, že patří k nejzdravějším nanukům na trhu. Na rozdíl od mnoha jiných zmrzlin neobsahuje žádná umělá barviva ani aromata. Díky vysokému podílu ovoce a mléčných složek má lepší nutriční hodnoty než běžné zmrzliny plné rostlinných tuků a umělých dochucovadel. Navíc neobsahuje lepek, takže si ho mohou bez obav dopřát i lidé s celiakií nebo ti, kteří se lepku vyhýbají.
To neznamená, že byste nanuk měli konzumovat každý den a ve velkém množství. Pokud si ho ale jednou za čas dáte do košíku, není třeba mít velké výčitky svědomí.