Co správně dělat, když se otevře nová pokladna. Češi se chovají jako hulváti a vše jen komplikují, zoufají si prodavačky
Fronty v obchodech nejsou zrovna příjemné. Ale zákazníci, kteří se chovají jako hulváti, jsou ještě horší. Jak byste se měli chovat, když se otevře nová pokladna?
Jestliže chodíte pravidelně nakupovat a nechodíte až ke konci otevírací doby, nejspíše se čas od času ocitnete ve frontě u pokladny. Taková situace nepotěší žádného zákazníka a už vůbec ne ty, kteří zrovna pospíchají. V případě, že si kupujete jen pár věcí, můžete narazit na nakupujícího, který vás ochotně pustí před sebe. Pokud se ale otevírá nová pokladna, probíhá situace v českých obchodech úplně jinak. Mnoho zákazníků často netuší, jak by se měli zachovat. Podívejte se s námi proto na to, co správně dělat, když se otevře nová pokladna.
Lidé mají nevhodné řeči a vyžadují další pokladní sami
Jít si jen rychle nakoupit a nakonec strávit dlouhé minuty čekáním u pokladny dokáže otrávit skoro každého. Zvlášť když se ve frontě objeví někdo, kdo místo tichého čekání začne situaci hlasitě komentovat, klidně i vulgárně. Zákazníkům i personálu tím ještě víc zkomplikuje už tak nepříjemný moment.
Takový člověk si neodpustí hlasité poznámky, narážky na pomalost obsluhy, stížnosti na celý obchod a někdy i sprostá slova. Tito jedinci mají dojem, že když budou dost hlasití, věci se pohnou rychleji. Jejich poznámky se samozřejmě neobejdou bez toho, že by chtěli otevřít další pokladnu. Situaci tím ale nijak nezlepší.

Když je fronta dlouhá, pokladní volají posilu
Samotné pokladní celou situaci u pokladen pečlivě monitorují. V momentě, kdy se začne tvořit fronta, urychlují markování zboží. Jenže někdy ani to nepomáhá, a proto pokladní volají posilu. Občas se ale stává, že další volná pokladní není k dispozici. Tím pádem se nemůže otevřít další pokladna. Nakupujícím tak nezbývá nic jiného než si počkat ve frontě nebo mohou jít k samoobslužné pokladně. V opačném případě zákazníci netrpělivě vyčkávají na příchod další pokladní. A právě tehdy nastává problém.
Nově otevřená pokladna? Někteří Češi se promění v hulváty
Jakmile zákazníci zaregistrují další pokladní, která míří k pokladnám, už pozorně sledují, kde bude volno. A ve chvíli, kdy pokladní prohlásí „Můžete ke mně“, ihned se tam nahrne několik lidí z fronty. Své místo u nově otevřené pokladny si ještě pojišťují tím, že do cesty nastrčí vozík, aby je nikdo nemohl předběhnout.
V takovém okamžiku spousta lidí zapomíná na slušné chování. Jednoduše už je nebaví čekat ve frontě, a tak se nahrnou tam, kde je volněji. Přitom si ale neuvědomují jednu zásadní věc.

Jak se chovat, když se otevře nová pokladna?
Obecně platí, že lidé, kteří stáli ve frontě před vámi, mají přednost. Takže ve chvíli, kdy se otevře nová pokladna, měli byste nejprve počkat, až k ní přejdou lidé před vámi. Až poté se za ně můžete zařadit vy.
Jenže obvykle dochází k tomu, že se k nově otevřené pokladně nahrnou zákazníci ze zadní části fronty. Právě ti by ale měli dát přednost těm, kteří jsou před nimi. Častěji tedy dochází ke situaci, že se nakupující domnívají, že kdo bude u pokladny dřív, ten má přednost.
Zákazníci nechtějí čekat dlouho
Kromě toho, že zákazníci nechtějí čekat dlouho ve frontě, stává se, že nechtějí čekat ani na to, než se lidé před nimi přemístí k volné pokladně. Je pochopitelné, že někteří lidé občas spěchají, a proto se nahrnou tam, kde je volněji. Mnohem lepším řešením by však bylo, kdyby se alespoň zeptali osoby před nimi, jestli je pustí. Pokladní přitom takové situace neřeší. Při otevření nové pokladny vznikne na pár sekund chaos, ale alespoň už tam není taková fronta.
Na prodejnách obvykle nenajdete žádné cedule, které by vysvětlovaly, jak se chovat, když se otevře nová pokladna. A tak si zákazníci vytvářejí vlastní pravidla podle toho, jak se jim to hodí. Jenže často bez ohledu na ostatní. Místo aby měli přednost ti, kteří čekali nejdéle, vítězí ti nejrychlejší nebo ti nejhlasitější. A to celé jen proto, že chybí jasná dohoda a trochu vzájemného respektu. Zažili jste někdy podobnou situaci u pokladny?