Potraviny bez obsluhy. V Polsku zavádějí tyto samoobslužné prodejny
Prodejna Ultra Convenience představuje nový rozměr nepřetržitého prodeje bez obsluhy. Za systémem mobilních modulárních kontejnerů stojí startup z ATS Technology.
Malé prostory, žádné pokladny ani prodavači – tak má vypadat budoucnost obchodu s rychloobrátkovým zbožím. Rychlé nákupy potřebného zboží jsou ve skutečnosti okamžité a velmi pohodlné. Jeff Bezos se rozhodl takovou síť vytvořit. Miliardář testuje samoobslužný formát nakupování Amazon Go a další hráči jdou v jeho stopách. Mezi inovátory patří také polské společnosti. Začínající společnost ATS Technology chce zpopularizovat svůj vlastní autonomní koncept.
Rychlá expanze
Polská společnost spustila nový model prodeje. Jedná se o takzvané Ultra Convenience – obchody, které jsou spotřebitelům k dispozici nonstop, dokonce i o nedělích a svátcích, v nichž nakoupí, aniž by museli kontaktovat prodejce, zboží si sami naskenují a zaplatí za něj chytrým telefonem.
Společnost ATS tento trend vycítila. Z průzkumu vyplývá, že více než polovina tuzemských spotřebitelů deklaruje ochotu využívat tyto prodejny a téměř 53 procent z nás se domnívá, že obchody tohoto typu jsou budoucností obchodu. Vidíme v nich šanci na vyřešení problému front v tradičních obchodech (to si myslí třetina respondentů) a na snížení cen (69 %).
Jak vysvětlují zakladatelé startupu, autonomní prodejny ATS mají být ziskovým řešením – levnějším na zavedení a provoz než tradiční řetězce samoobsluh, a tudíž snadněji rozšiřitelným a umožňujícím rychlou expanzi. Než se ATS pustila do návrhu, analyzovala nejdůležitější projekty autonomních obchodů, které byly dosud realizovány v Polsku i v zahraničí.
Mobilní obchod ATS využívá ke skenování nákupů chytré telefony. Pavilon o rozloze 20 metrů čtverečních umožňuje vytvořit prodejní prostory na místech s vysokou koncentrací spotřebitelů, například na festivalech a sportovních akcích. Jeden zaměstnanec může prostřednictvím aplikace řídit provoz 10 pavilonů. Startup chce využít data, která uživatelé sdílejí, k výzkumu a reakci na nákupní preference zákazníků.
Zdroj: Redakčně upravená tisková zpráva společnosti ATS Technology