Tak tohle bude průšvih. Lidl a Tesco zavádí další nepříjemné opatření. Dopadne zase především na seniory
Doba jde stále kupředu, a tak se i celá řada obchodníků snaží přicházet s novými možnostmi, jak svým zákazníkům usnadnit nakupování. Bohužel na to ale často doplácí senioři, kteří si na změny jen stěží zvykají.
Připadá vám, že slevové letáky už zdaleka neukazují tolik zlevněného zboží, jako tomu bylo v minulosti? Není to jen pocit. V mnoha případech na tištěném letáku skutečně najdete mnohem menší počet položek, na které se vztahuje zvýhodněná cena. Další slevy se pak zpravidla nacházejí v mobilních aplikacích. Jenže právě ty starší lidé v mnoha případech nemají, leckdy ani nedisponují chytrým mobilním telefonem, aby si je mohli stáhnout.
Nejohroženější v nevýhodě
Přitom právě senioři jsou skupinou, která by slevy na potraviny ocenila dost možná nejvíce. Spousta z nich nemá dostačující důchod, musí žít z úspor anebo si na stará kolena přivydělávat na brigádách. Aby tedy mohli využívat všech slevových akcí, musí si pořizovat smartphony a ještě se s nimi složitě učit.
Pokud však chtějí nakupovat výhodně, nic jiného jim bohužel nezbývá. Zatímco ještě v supermarketech a hypermarketech Tesco mohou ušetřit s klasickou plastovou kartičkou Clubcard, v Lidlu se bez mobilní aplikace neobejdou. Právě v ní si totiž mohou aktivovat různé kupóny, s jejichž pomocí si mohou cenu u některých produktů snížit až o desítky korun. V Tescu pak aplikaci potřebují hlavně k tomu, aby si mohli nasbírané body převádět na slevové poukázky.

Stále častější
Tesco a Lidl ovšem nejsou zdaleka jediné řetězce, kde se může nakupování bez věrnostní kartičky či aplikace pořádně prodražit. Svou aplikaci už má například i Albert, Kaufland i Penny Market.
Přestože řada seniorů na tyto kroky nadává, obchodníci pro ně mají své opodstatnění. Pravdou je, že je nakupování s mobilními aplikacemi zkrátka jednodušší. Zákazník dostává přímo na svůj telefon upozornění týkající se aktuálních slev, může si procházet slevový leták online a spousta obchodníků pak umožňuje zákazníkům i to, aby si přímo v aplikacích vytvářeli nákupní seznam. Samozřejmě ale nejde jen o klienty, ale také o to, že jsou aplikace skvělým marketingovým tahem. Má to tedy logicky výhody pro obě strany.
Jednoduchá obsluha
Instalace aplikací není nijak složitá. Tyto programy jsou zpravidla ke stažení zdarma v obchodech Google Play na mobilních telefonech s Androidem či na App Store na telefonech značky Apple. Instalace proběhne během několika málo vteřin. Pak už stačí si jen vytvořit účet a aplikace je připravena k použití. K vašemu účtu se přiřadí speciální čárový kód či QR kód, jež vždy ukážete u pokladny, aby byly slevy uplatněny.
I když se to může zpočátku zdát poměrně složité, ve skutečnosti je celý proces velmi jednoduchý a jde primárně o zvyk. Jakmile si spočítáte, kolik peněz je možné prostřednictvím aplikací ušetřit, zjistíte, že naučit se s mobilním telefonem pracovat rozhodně stojí za to.

Šetřit se dá různě
Kdo chce utrácet za potraviny co nejméně, rozhodně by se ale neměl spoléhat jen na mobilní aplikace, slevové poukázky a věrnostní kartičky. Ten skutečný klíč k úsporám je totiž jinde.
I když často zlevněné produkty vypadají lákavě, vždy se sami sebe zeptejte, zda je vůbec potřebujete. Půlkilové balení šunky, která zrovna stojí o 30 korun méně než normálně, působí rozhodně skvěle. Jenže pokud nemá vaše domácnost alespoň 4 členy, rozhodně šunku nestačíte sníst však, a tak ve výsledku proděláte.
Dále je na místě sepsat si nákupní seznam. Dopředu popřemýšlejte nad tím, co budete vařit, a napište si na papír seznam věcí, které budete potřebovat. V obchodě se pak dívejte jen po nich. Sepsáním všech potravin na kus papíru se vyhnete zběsilému pobíhání po obchodě, během kterého byste si do košíku nastrkali mnohem více věcí, než skutečně musíte koupit. Když pak všechny tyto rady a doporučení zkombinujete, nejenže ušetříte mnohem více peněz, ale také budete méně plýtvat jídlem.