Zákazníci Billy odmítají dále nakupovat, pokud se tohle nezlepší. Zboží nosí v náruči
Zákazníci známého obchodního řetězce nemají pochopení pro změnu, která nedávno nastala. Kvůli ní je nákup zbytečně složitější a méně pohodlný.
Nakupování je pro mnoho lidí odpočinkem, při kterém si kolikrát udělají radost tím, že si koupí něco navíc.“ nebo „…že si udělají malou radost nákupem něčeho drobného. A nemusí to být nutně kvůli lidem, kteří se rozhodli vyrazit do stejného obchodu. Někdy nám čas v obchodě znepříjemní i samotný fakt, že zde narazíme na problém. V prodejnách Billy zažívají zákazníci potíže velice často. Jelikož jednání obchodu nemohou nakupující pochopit, řeší takovou situaci po svém. O jaký problém se vlastně jedná?

I z malého nákupu se může stát nepříjemný zážitek
Představte si, že jdete do obchodu jen pro pár věcí. Zprvu nemůžete na parkovišti najít alespoň 1 místo na parkování. A vzhledem k tomu, že je plné parkoviště, očekáváte i fronty u pokladen. Protože si ale jdete jen pro pár věcí, víte, že nakonec využijete samoobslužnou pokladnu. Alespoň touto myšlenkou se uklidňujete.
Jenže když vstoupíte do prodejny a koukáte po košíku do ruky, nemůžete jej nikde najít. Tento problém se stal pro mnoho zákazníků téměř denním chlebem. V obchodech chybí košíky do ruky, i když si jdou zákazníci jen pro pár věcí. V případě, že je samotný obchod má na prodejně, nenajdete je u vstupu. Musíte si dojít k pokladně nebo hledat po prodejně.
Proč si zákazníci nechtějí brát velký košík?
V případě, že na prodejně nejsou košíky do ruky, zákazníkům zbývá jediné řešení. Vzít si velký košík. Jenže k tomu musíte mít drobné, projít celou prodejnu a znovu jít na parkoviště, kde se tyto košíky nachází nejčastěji.
Když nechcete velký košík, sáhněte po tom na kolečkách
Co lze v tuto chvíli dělat? Můžete si vzít košík, který za sebou potáhnete celý nákup. Jedná se o novinku, kterou zavádí stále více obchodních řetězců. V některých obchodech už je mají delší dobu. I tyto košíky jsou ale neoblíbené.
Například starší lidé nebo osoby, které mají problém s pohybem, se musí s každou položkou sehnout do košíku. Ta samá činnost je čeká ještě u pokladny. Napadlo vás, že za tím může být marketingový trik, který má přimět zákazníky nakupovat víc? Nakupující se totiž domnívají, že tento typ košíku je o něco větší. Podle mluvčí jedné z prodejen to tak není.
Tisková mluvčí Lidlu vysvětluje, že v prodejnách mají již několik let stejný typ nákupních košíků. „Aby zákazníci nemuseli nosit těžký nákup, pohodlně jej táhnou právě v košíku na kolečkách. Tyto košíky navíc odpovídají mezinárodnímu standardu, který je stejný napříč zeměmi, ve kterých Lidl působí. Postupem času se u nich pouze mírně měnil tvar a barva,“ říká Eliška Froschová Stehlíková pro web iDNES.cz.

Z prodejen mizí malé košíky do ruky
V prodejnách BILLA už nyní nenarazíte na malý košík do ruky. K dispozici jsou pouze velké nákupní koše na kolečkách. „Příruční košíky jsou naopak pohodlnější, protože není třeba je nosit v ruce, ale umožňují pořídit každodenní nákup v potřebném rozsahu. Jsou praktičtější z pohledu manipulace, protože jsou uzpůsobeny pro snadné převážení po prodejně, ale bez nutnosti mít klasický velký nákupní vozík, který řada lidí při denním nákupu nevyužije,“ řekla Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace pro web iDNES.cz.
Na sociálních sítích se lidé k této situaci rovněž vyjadřují. Z komentářů vyplývá, že se mnozí tomuto obchodu vyhýbají, protože během nákupní špičky bývá problém sehnat košík. To je pochopitelné, když jde člověk nakoupit, nechce nejdřív hledat košík.
Vzhledem k tomu, že se zákazníkům tento přístup nelíbí, rozhodli se to vyřešit po svém. Když si jdou jen pro pár věcí, prostě je nesou v ruce. Z některých z nich se proto stávají akrobati, kteří toho unesou opravdu hodně a za chůze zvládají chytat to, co jim zrovna klouže. Souhlasíte s tvrzením, že jsou košíky na kolečkách pohodlnější?