Sleva 30 % na masné výrobky v Lidlu. Platí jen 2 dny
Česko stále trápí vysoké ceny potravin, zdražování navíc nebere konce. Na začátku roku ceny sice stagnovaly, po téměř třech měsících už se ale opět daly lehce do pohybu, a to směrem vzhůru. Podle odborníků v supermarketech ani letos neušetříte. Vyplatí se proto sledovat letáky a akční nabídky, díky kterým můžete uspořit klidně i tisíce korun. Lidl momentálně nabízí nespočet výrobků téměř o třetinu levněji.
Tradiční česká pohádka praví, že sůl je nad zlato. Dnes by se ale dalo říct, že nad zlato jsou v naší republice vejce, máslo nebo třeba mléko. Ceny všech těchto výrobků se pohybují na rekordních maximech. A žádné velké zlevňování nás podle odborníků nečeká. „Potraviny jako celek budou zase trochu zdražovat, předpokládám kolem 5 %. Vývoj bude odlišný jak v jednotlivých fázích roku, tak u jednotlivých skupin komodit,“ říká analytik Petr Havel. A především kvůli tomu už více než dvě třetiny Čechů nakupují pouze ve slevách.

Špatné počasí i inflace
Za drahé potraviny může například inflace, nepříznivé počasí nebo legislativní změny. Právě neúroda z loňského roku se může projevit na letošních cenách. Zmrzla třeba jablka – je jich tedy nedostatek, což se samozřejmě projeví na jejich ceně. „Nejčernější scénáře, hovořící o cenovce sto korun za kilo jablek jsou ale nesmysl,“ říká Havel. Podle něj nicméně jablka přece jen zdraží, stejně tak jako brambory. Vzrostou i ceny pekařských výrobků, jelikož zdražily obiloviny a to o 6,5 %.
Nemůžeme čekat ani lepší cenovky u vajec. Obchodní řetězce se zavázaly, že v roce 2025 přestanou odebírat klecová vejce. Jeden kus momentálně přitom vychází asi na 6,40 Kč. Očekává se, že hodnota jednoho vejce ale rychle poroste, a to právě kvůli přechodu na volné chovy. Ty jsou totiž náročnější na energii, obsluhu a krmení. Celková cena balení tak logicky poroste. „Česko se má zbavovat klecových chovů, ač jiné země nemusí. Přechod na dražší, takzvané welfare chody, nad nimiž už skupiny aktivistů přimhouří oko, není levný, což se brzy může projevit nárůstem ceny vajíčka až na osm korun,“ říká ekonom Lukáš Kovanda. Jakmile Česko celoplošně přejde na volné chovy, ceny vajec se snad konečně ustálí.
Dvě třetiny zboží ve slevě
Není se tedy čemu divit, že se Češi stále častěji poohlížejí po slevách, promo akcích a výhodných nabídkách. A supermarkety jsou slev plné. Podle dostupných dat se v akci nabízí přes 60 % zboží. „Některé produkty jsou v akčních letácích promované tak často, že se je vůbec nevyplatí kupovat za běžnou cenu. Mezi takové patří kromě řady oblíbených limonád a piv i mycí a prací prostředky, čokoládové cukrovinky nebo instantní káva,“ uvádí datová analytička Monika Kopčilová. Jestliže tak chcete při nákupu ušetřit, stačí se pozorně dívat po cenovkách nebo slevy s předstihem najít v akčním letáku. Nespočet produktů v akci nyní najdete v Lidlu.

30 % na široký sortiment
Obchodní řetězec si pro zákazníky připravil slevu 30 % na vybrané kousky, není jich ale vůbec málo. Máte tak šanci výhodně nakoupit široký sortiment zboží. O téměř třetinu zlevnilo například plnotučné trvanlivé mléko Madeta, které nyní koupíte za 18,90 Kč. Z mléčných produktů pak zlevnil ještě smetanový Tvaroháček. Ten koupíte za 15,90 Kč. Kofolu o objemu 1,5 l pořídíte za 20,90 Kč a za balení piva Radegast obsahující šest půllitrových plechovek dáte 99,90 Kč. Zlevnily i vybrané druhy zemědělských produktů. Červená jablka aktuálně koupíte o 35 % laciněji – cena za jeden kilogram činí 44,90 Kč. Balení citronů o hmotnosti 500 g koupíte za 19,90 Kč, o osmadvacet procent zlevnily žampiony, které koupíte za 31,90 Kč. Pár druhů plodin ovšem zlevnilo dokonce o polovinu – jedná se o salátovou okurku, hroznové víno a brokolici.
O 30 % pak zlevnily veškeré masné výrobky od značky Pikok – jedná se například o párky, salámy, různé druhy šunky nebo anglickou slaninu. Tyto slevy platí od pondělí 24. března do středy 26. března. Celý akční leták si můžete prohlédnout zde.

Členství využívá většina zákazníků
Pokud vás zajímají i další slevy a promo akce, stáhněte si mobilní aplikaci Lidl a zaregistrujte se do věrnostního programu. Věrnostní systémy různých obchodů se těší velké oblibě. „Jejich využití roste prakticky všem řetězcům a pravidelných uživatelů těchto aplikací je již u nás přes 70 %,“ říká analytik Zdeněk Skála. Podle něj jde o trend, který si zákazníci pochvalují. Díky programům totiž můžou ušetřit ještě více a navíc mají šanci zapojit se do zajímavých soutěží či slosování. Členství je zdarma a registrace vám zabere jen pár minut.