Německý Lidl neunáší nápor Čechů. Obrovské slevy na téměř vše a prázdné regály. Němci zuří
Německý Lidl nedávno ohlásil masivní zlevňování u stovek výrobků, především potravin. K nelibosti tamních obyvatel se o tom dozvěděli i Češi, kteří jsou pověstní svou vášní pro slevy. Nemají kvůli nim ani problém vystát si dlouhé fronty. Výsledkem jsou prázdné regály.
Lidl v Německu před několika dny trvale snížil ceny u 500 položek, a to až o 35 %. Tímto krokem se spustila lavina zlevňování napříč dalšími německými diskontními řetězci. Do cenového boje se připojila konkurence v podobě Aldi Nord, Rewe, Edeka či Kaufland. „To není reklama. To je naše DNA. To je náš smysl podnikání,“ nechal se slyšet například mluvčí správní rady Aldi Swen Gallina, který tak komentoval plánované slevy stovek produktů.

Dlouhodobá strategie zlevňování, nebo jen marketingová hra?
Zatímco obchodníci tvrdí, že nejde o trik, ale o dlouhodobou strategii, mnozí experti i spotřebitelé to vidí jinak. Podle nich se jedná o marketingovou hru a zákazníci ve skutečnosti zase tolik neušetří.
Aplikace smhaggle, která porovnává ceny v jednotlivých obchodech, navíc upozornila, že většina zlevněných věcí nepatří k těm, které lidé běžně nakupují. Levněji lze nakoupit třeba balení grilovacích párků, ovesný nápoj nebo červené víno.
Malí prodejci nemohou obřím řetězcům konkurovat
Kampaň vyvolala otázky ohledně férovosti, zejména vůči menším prodejcům. Podle německé potravinářské federace je tržní síla velkých obchodních řetězců natolik výrazná, že malé prodejny mají jen mizivou šanci vyjednat si podobné slevy, aniž by na tom prodělaly.
Mezi silné kritiky patří také zemědělci. Hubertus Beringmeier ze zemědělského svazu označil kroky diskontů za naprosto chybný signál vůči spotřebitelům. „Z pohledu výrobců pro to nemáme absolutně žádné pochopení,“ uvedl do médií.
Slevy jen naoko
Spotřebitelská centra varují zákazníky, aby slepě nedůvěřovali reklamě. Kontroly v desítce supermarketů ukázaly, že i po snížení cen byly některé produkty dražší než stejné zboží jinde. Odborníci také radí kontrolovat složení výrobků. Může se totiž stát, že levnější verze má pozměněné suroviny nebo menší obsah.
Pouhá zmínka o slevě či lákavé slogany o „největším snížení všech dob“ některým Čechům stačí k tomu, aby si do Německa udělali výlet a oblehli tamní prodejny. Od unáhlených cest za hranice odrazují například slova šéfa Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy.
„Stejný počet zlevněných položek mají každý týden i české obchody, jen to u nás není taková nafouknutá akce jako v Německu,“ prozradil v rozhovoru se Seznam Zprávy. Zároveň zkritizoval českou vládu za to, že nepodporuje konkurenci mezi dodavateli a blokuje vstup levnějších potravin ze zahraničí.

Za obřími slevami běžte do českého Lidlu
Za výhodnými cenami skutečně nemusíte cestovat do ciziny, a zbytečně tak utrácet další peníze za dopravu. Také český Lidl má v aktuální nabídce řadu akcí, které potěší vaši peněženku.
Co třeba svazek ředkviček za pouhých 6,90 Kč? V sektoru ovoce a zeleniny najdete také banány, kilogram za 22,90 Kč. Ovšem pozor, povoleny jsou pouze 3 kilogramy na jeden nákup. Obchod si tak chce pojistit, aby se dostalo na co nejvíce zákazníků a zásoby brzo nezmizely.
Pokud je vaše dítě při nákupech neodbytné, dokud do košíku nevložíte i nějakou sladkost, díky 50% slevě ho můžete potěšit například Kinder Joy za 19,90 Kč.
Hitem sociálních sítí se stala Šunka na rohlík. Vyzkoušejte tuto vychytávku pro praktičtější výrobu svačin za 12,90 Kč. Celá rodina se nají díky nabídce 5 + 2 zdarma na cereální kaiserky. Při koupi sedmi kusů za jeden zaplatíte 3,50 Kč.
Akce platí od čtvrtka 29. května do neděle 1. června.