Lidl vymyslel další způsob, jak seniorům znepříjemnit život. Pokud neudělají toto, nedostanou se z obchodu
Nakupování v Lidlu je pro mnoho lidí symbolem výhodných cen a neustálých slev. Teď se ale do některých prodejen dostává novinka, která u části zákazníků vyvolává spíše rozpaky než nadšení. Zatímco mladší generace si na technické inovace zvykne rychle, senioři mohou mít pocit, že se nakupování opět o něco víc komplikuje.
Díky slevám a novinkám se do Lidlu pravidelně vracejí miliony Čechů, mezi nimiž nechybějí ani senioři, pro něž jsou dostupné ceny často zásadní. V posledních letech se ale nakupování trochu mění. Byly zavedeny samoobslužné pokladny, mobilní aplikace s možností aktivovat slevové kupony a také digitální účtenky. A nyní se do některých poboček zavádí systém, který vyžaduje předložení účtenky při odchodu z obchodu. V některých prodejnách už takový systém běží od zavedení samoobslužných pokladen, některé pobočky na speciální brány stále čekají. Zatímco Lidl tím posiluje bezpečnost a snahu o zjednodušení nákupního procesu, pro starší zákazníky může jít o další komplikaci.

Z historie Lidlu
Lidl byl založen už v roce 1930 v Německu, tehdy ještě jako velkoobchod s potravinami „Lidl & Schwarz“. Teprve v sedmdesátých letech začal přechod na dnes tolik známý koncept diskontních prodejen, a tenhle tah se ukázal jako mistrovský. Dnes má Lidl přes 12 tisíc poboček ve více než 30 zemích, patří mezi lídry nejen v domovském Německu, ale také v Británii, Francii a mnoha dalších státech. V obchodech sází hlavně na vlastní značky, díky kterým může nabízet zboží za nižší ceny než konkurence, ať už jde o potraviny, domácí potřeby nebo třeba oblečení.
Nové opatření pro zákazníky
Nyní Lidl zkouší další novinku, která vzbuzuje otázky i emoce: v některých prodejnách testuje nový kontrolní systém u východu. Po zaplacení u pokladny musejí zákazníci před odchodem z obchodu předložit účtenku. Jinak se přes východní branku jednoduše nedostanou. Systém už běží na některých vybraných pobočkách, kde se osvědčil. Některé prodejny totiž měly výstupní brány od začátku, v jiných byly instalovány až dodatečně, když se ukázalo, že jen dozor ze strany obsluhy nestačí.

Změny v každodenním nakupování
Zavádění samoobslužných pokladen Lidlu spustil už v roce 2023 a vypadá to, že bude pokračovat i nadále. Lidl přitom zdůrazňuje, že samoobslužné kasy nejsou náhradou těch klasických, mají být jen rozšířením služeb. Kromě papírových účtenek Lidl nabízí možnost nechat si uložit digitální účtenku přímo do aplikace Lidl Plus. Výhodou je, že tento systém je ekologičtější, a vy jednoduše dohledáte i měsíce staré účtenky. Zůstává otázkou, jak rychle si zákazníci na novinky zvyknou a zda přinesou skutečně takový přínos, jak Lidl plánuje.