Kaufland otevírá za pár dní novou mega prodejnu. V Čechách nemá obdoby
Kaufland brzy rozšíří svou síť v České republice o další obchod, který přinese lepší podmínky pro nakupování. Podle komentářů na sociálních sítích patří mezi nejhezčí pobočky. Nabídne moderní prostředí, široký výběr zboží a technologie, které zjednoduší nákup. Prostorné uličky, přehledné regály a rychlé pokladny zajistí pohodlnější nakupování pro každého.
Nová prodejna sídlí na Barrandově v Praze, konkrétně v lokalitě mezi ulicemi K Barrandovu, U Náhonu a tramvajovou tratí. Projekt byl původně plánován jako obchodní centrum se supermarketem Kaufland už před několika lety a nyní se zrealizoval. Otevření je naplánováno na 26. února 2025 a očekává se velký zájem zákazníků.
Obchodní centrum nabídne kromě Kauflandu i další obchody, což rozšíří možnosti nakupování v této lokalitě. Celková plocha nové prodejny bude činit několik tisíc metrů čtverečních a součástí areálu bude také rozsáhlé parkoviště pro zákazníky. Areál nabídne prostorné parkoviště a moderní zázemí pro návštěvníky. Prodejna rozšíří síť více než 20 poboček v Praze a stane se jedním z hlavních obchodních center řetězce.
Kaufland své prodejny stále modernizuje
Kaufland vstoupil na český trh v roce 1998 a od té doby zde získal pevnou pozici. Dnes má přes 140 prodejen a patří pod německou skupinu Schwarz Gruppe, do které spadá i Lidl. Zatímco Lidl cílí na menší prodejny a nízké ceny, Kaufland nabízí širší sortiment a větší prodejní plochy. I když tržby rostou, v posledních letech firmě klesl zisk kvůli vyšším provozním nákladům a investicím do modernizace. Modernizace zahrnuje nejen vylepšení interiérů, ale také ekologická opatření jako energeticky úsporné osvětlení a optimalizované chladicí systémy.

Oproti konkurenci má Kaufland aktuálně 144 poboček, s nově otevřenou to bude již 145. Lidl má v Česku přes 320 obchodů, Albert zhruba 330 a Tesco, které dříve dominovalo trhu, nyní spravuje kolem 190 poboček. V porovnání s konkurencí si zakládá na rozsáhlé nabídce vlastních značek, které jsou cenově výhodné a zároveň kvalitní.
Ekologie a udržitelnost jsou pro Kaufland důležité. Do roku 2030 chce snížit potravinový odpad o 50 %. Spolupracuje s potravinovými bankami a charitativními organizacemi, kterým pravidelně daruje neprodané potraviny. Tím pomáhá potřebným a zároveň snižuje množství odpadu. Kromě toho Kaufland investuje do ekologických obalů, recyklovatelných materiálů a snaží se minimalizovat používání plastů.
Proti výstavbě Kauflandu vznikla petice
Otevření nové prodejny ale ne všichni vítají s nadšením. Někteří obyvatelé mají obavy, že už tak hustá doprava v okolí se ještě více zhorší a že bude ještě těžší najít parkovací místo. Dalším problémem může být hluk – nejen z většího provozu, ale i ze zásobování a nočního provozu prodejny. Kvůli těmto obavám vznikla petice, ve které místní žádali zastavení výstavby.
Odpůrci argumentují také tím, že v oblasti už je dost obchodů a další velký supermarket není potřeba. Podle některých může nový Kaufland negativně ovlivnit malé podnikatele, kterým by mohl přetáhnout zákazníky. Na druhou stranu, příznivci projektu vítají rozšíření nabídky zboží a větší konkurenci mezi supermarkety, což by podle nich mohlo vést k lepším cenám.