Ve vlaku si ke mně přisedl starší muž, když jsem zjistila, kdo to je, úplně jsem se roztřásla
Při cestování veřejnou dopravou se občas stane, že člověk zažije něco pořádně nepříjemného. To k tomu bohužel patří. Špatné zážitky mají bohužel nejčastěji ženy, které se potýkají s nevhodným chováním ze strany mužů.
V posledních letech je cestování koníčkem mnoha lidí. V každé volné chvíli se vydávají za dobrodružstvím vlakem, autobusem i letadlem a sbírají tímto způsobem vzpomínky na celý život. Pro jiné však představuje pouze nutnou cestu do práce či do školy, kterou opakují několikrát týdně. Někdy se taková cesta může proměnit v hororový zážitek, na který budete dlouho vzpomínat.
Takovou zkušenost má i naše čtenářka Klára, která cestovala přes celou republiku do školy a po cestě se chtěla věnovat práci. Její soustředění ale bylo narušeno jiným cestujícím.

Nevhodné chování muže ji dohnalo k útěku
Když mladá žena nastupovala do vlaku, neměla ani tušení, co ji tam čeká. Zaplatila si místenku, koupila si jízdenku na vlak v době, kdy věděla, že jezdí nejméně lidí, a vzala si s sebou všechno, co potřebovala pro zajištění vlastního pohodlí. Potřebovala se totiž věnovat práci na počítači, a tak chtěla, aby jí během pětihodinové cesty nic nechybělo. Jenže nakonec jí všechno zkazil jiný cestující.
Po půlhodinové jízdě, kdy bylo všechno v pořádku, si přisedl muž. Jelikož se soustředila na práci, nevěnovala tomu nijak zvlášť velkou pozornost. Po chvíli si ale uvědomila, že muž zvláštně zapáchá. Z toho důvodu se na něj podívala a zjistila, že se na ni se zájmem dívá. Pravděpodobně ji sledoval po celou dobu, ale to nevěděla. Jelikož seděli v kupé, které mělo zavřené dveře a zatažené závěsy, téměř okamžitě se roztřásla. „V tu chvíli na mě začal mluvit. Vyptával se na nevhodné věci a přisedl si o sedadlo blíž. Strašně smrděl, bylo mi to fakt nepříjemné.“
„Snažila jsem se zachovat klid, posbírala jsem si věci a řekla, že jdu na toaletu. Když jsem kolem něj procházela, sáhl mi na stehno ze zadní strany a rukou sjel až příliš vysoko. Řekl mi něco sprostého, když jsem odcházela, z ničeho nic vypadal děsně naštvaně. V tu chvíli už jsem se třásla celá, otevřela jsem dveře a utekla jsem,“ říká Klára, která šla okamžitě vyhledat průvodčí. Na pracovní povinnosti v tu chvíli úplně zapomněla.

Než našla zaměstnance vlaku, trvalo jí to celých dvacet minut. Průvodčí našla až tehdy, když vlak zastavil na další zastávce. „Popsala jsem jí situaci a zeptala jsem se, jestli je ve vlaku volné místo, kde bych mohla nerušeně sedět další čtyři hodiny. Ideálně v jiném vagoně a co nejdál od toho muže.“ Kláru průvodčí přesadila, ale ona už se na obrazovku počítače soustředit nedokázala. Bála se, aby se ve dveřích jejího kupé zase neobjevil. Místo toho po chvíli vešla průvodčí, která jí sdělila, že muž neměl jízdenku, takže ho z vlaku vyhodili. Až v tu chvíli se jí ulevilo.
Každý problém je nutné řešit hned
Ať už člověk cestuje vlakem, autobusem nebo letadlem, v případě jakýchkoliv nepříjemností je vhodné se ihned obrátit na zaměstnance dané společnosti. Není nutné se s danou situací potýkat sám. Pokud se náhodou stane, že vám zaměstnanec nebude chtít pomoct a zejména pokud nebude nápomocný v závažné situaci jako je například tato, můžete se obrátit na danou společnost a podat stížnost. To můžete udělat buď na pobočce, nebo prostřednictvím jejich webových stránek.
Je důležité danou situaci, chování cestujícího či zaměstnance detailně popsat a ideálně také navrhnout řešení. Dopravce má povinnost se stížností zabývat a zpravidla by měl cestujícím odpovědět s řešením nebo omluvou.