V hotelu vždy zkontroluji tyto 3 věci. Snadno zjistím, zda je pokoj důkladně uklizený, nebo je to ráj bakterií
Když si doma na internetu vybíráme hotel, většinou vidíme krásné fotky. Realita ale může být úplně jiná. Co se vyplatí zkontrolovat po příjezdu na pokoj a kdy je vhodné si stěžovat?
Každého cestovatele občas napadnou myšlenky, co by se mohlo na dovolené pokazit. Vymýšlení těch nejhorších scénářů nás připravuje na různé nepříjemnosti. Jenže málokdo čeká, že by mohly problémy nastat hned po příjezdu na hotel.
Bohužel to není nic neobvyklého, a proto se vyplatí si pokoj pořádně prohlédnout. Pokud narazíte na špínu, poškozený nábytek nebo jiné nedostatky, můžete je hned řešit a nenechat se odbýt. Přeci jen jste za dovolenou zaplatili nemalé peníze. Které věci zkontrolovat hned po vstupu do pokoje?
Hotelová služba nemá na úklid pokoje hodně času
V některých hotelech mají pokojské velmi málo času na úklid. Občas to bývá jen patnáct nebo dvacet minut. Nemůžeme se tedy divit, že pokud je v hotelu hodně hostů a pokojské nestíhají, nemusí být výsledný úklid vždy stoprocentní. Hosté za to ale samozřejmě nemohou a mají plné právo očekávat čisté ubytování.
Není na škodu, když si pokoj zkontrolujeme hned při příchodu. Některá místa mohou vypadat uklizená, ale stačí bližší kontrola a možná narazíte na něco, co vás donutí si jít stěžovat na recepci. Která místa zkontrolovat jako první?

Koupelna a sprchový kout
Koupelna je místem, které by mělo být hygienické. Přeci jen zde chodíme bez ponožek či obuvi, svlékáme se a očekáváme, že tu bude čisto. Jenže vydrhnout sprchový kout, záchod i kachličky do pár minut je téměř nemožné. Na sprchovém koutě mohou zůstat zaschlé vodní kapky. To by nebylo tak hrozné. Horší jsou spáry, které jsou plesnivé.
Při kontrole koupelny se podívejte i na odtokový kanálek. V něm se zachytávají nečistoty, vlasy, chlupy a pokud se pořádně nevyčistí, může se ucpat.
Toaleta a místa, která nejsou na první pohled vidět
Když už budete v koupelně, schválně nadzvedněte záchodové prkénko a podívejte se na něj zespod. Jelikož tato strana není na první pohled vidět, většinou se úklid této části zanedbává. Špinavý záchod může obsahovat bakterie a viry, které se snadno přenesou při dotyku. I když je toaleta čistá, měli byste si pravidelně mýt ruce, abyste předešli možným infekcím.
Matrace a ložní prádlo
Nové ložní prádlo je mnohem levnější než nová matrace. Proto se často stává, že je znečištěná nebo opotřebovaná matrace překrytá čistým povlečením, i když už je vhodná spíše na vyhození. Hosté by si proto měli matraci pořádně prohlédnout a zkontrolovat si, jestli není znečištěná nebo poškozená. Matrace totiž poskytují optimální podmínky pro roztoče, bakterie a plísně.
Nenechte si zkazit dovolenou a pokoj reklamujte
V případě, že zjistíte nedostatky v pokoji, ve kterém jste ubytovaní, najdete špínu nebo dokonce hmyz, můžete situaci začít řešit.
Nejprve si vše vyfoťte a klidně si z pokoje natočte video. Abyste měli ještě kvalitnější důkazy, vyfoťte si i číslo pokoje nebo výhled z okna. V případě, že jste na recepci obdrželi doklad o zaplacení nebo nějaký jiný doklad, uschovejte ho.
Hned poté, co si vše zaznamenáte, vydejte se na recepci nebo za osobou, která má vaše ubytování na starost. S klidem řekněte, co se vám nelíbí nebo s čím máte problém.

Měla by vám být nabídnuta náprava. Například znečištěný pokoj by měl být znovu uklizen a poškozené věci opraveny. Další možností je, že vám nabídnou jiný pokoj. Zlaté pravidlo zní: Čím dříve problém nahlásíte, tím větší šanci máte, že se vyřeší hned.
S neochotným personálem se nemusíte dál bavit
Pokud byste se setkali s tím, že personál nebude ochotný vady napravit, máte možnost se obrátit na cestovní kancelář, se kterou cestujete. Případně kontaktujte společnost, přes kterou jste si ubytování zarezervovali. Dobrá dokumentace vám poskytuje kvalitní podklady pro reklamaci a je vyšší šance, že obdržíte kompenzaci nebo nápravu.
Zdroje: forum24, idnes.cz, jenprocestovatele.cz