Praha už netáhne. Japonské cestovky lákají na nejkrásnější český přírodní zázrak. Cizinci z něj šílí, Čechy moc nezajímá
Japonské cestovní kanceláře objevily v České republice nový turistický hit – fotogenická skalní města. Místo tradičních lákadel, jako je historická metropole Praha, se nyní zaměřují na přírodní krásy, které udivují turisty z Asie svou jedinečností a klidem. Zatímco cizinci jsou z těchto přírodních divů nadšeni, tuzemští turisté stále dávají přednost přírodním krásám v zahraničí.
Česká republika, země bohatá na historická malebná města, se stává novým rájem i pro japonské turisty, kteří prahnou po unikátních přírodních zážitcích. Zatímco Praha a její historické památky byly dlouho hlavním magnetem, trend se pomalu, ale jistě mění. Novými hity se stávají Adršpašsko-teplické skály nebo Drábské světničky v Českém ráji. Tato skalní města nabízejí dechberoucí scenérie, tiché prostředí a neomezené možnosti pro fotografování, což je přesně to, co japonští návštěvníci hledají.
Jejich krása a majestátní útvary představují ostrov klidu uprostřed hektického světa. Zároveň však poskytují neopakovatelné vizuální zážitky.

Města ve skále táhnou
Atraktivita těchto přírodních zázraků spočívá v jejich jedinečnosti. Japonsko, ačkoliv je zemí nádherné přírody, nenabízí nic srovnatelného s rozsáhlými skalními městy a pískovcovými útvary, které dominují české krajině. Japonci, kteří jsou známí svou láskou k harmonii a detailu, oceňují možnost prozkoumat tyto přírodní labyrinty a najít v nich klid a inspiraci. Důraz na klid a vizuální estetiku je klíčový, protože právě to skalní města plně splňují a přesahují jejich očekávání. Možnost zachytit tyto scenérie na fotografii je pro ně navíc velkým lákadlem.
Japonské cestovky mění strategii
V reakci na tento rostoucí zájem začínají japonské cestovní kanceláře přizpůsobovat své nabídky a zařazují do nich kromě obligátní Prahy stále častěji i zájezdy do českých skalních měst. Dříve dominantní prohlídky historických center ustupují do pozadí a na jejich místo se dostávají programy zaměřené na outdoorové aktivity a objevování přírodních krás. Tímto způsobem se snaží uspokojit poptávku po autentických zážitcích a odlišit se od konkurence.
Tento posun ve strategii je jasným signálem, že skalní města se stávají důležitým pilířem českého cestovního ruchu. Podobný trend hlásí i země jako Německo, Rakousko nebo Slovinsko, kam turisté z Asie stále častěji jezdí za přírodními úkazy.
Aktivně nalákat více japonských turistů do českých regionů se snaží česká agentura CzechTourism i na právě probíhající EXPO 2025 v Osace. Iniciativa je nutná, protože počty japonských turistů se stále nedostaly na předcovidovou úroveň, kdy jich do Česka každý rok zavítalo na 150 000. Nyní se počet příjezdů Japonců pohybuje jen kolem 50 000.

Skrytý půvab skalních měst
Malebná skalní města nabízí japonským turistům jedinečnou alternativu k tradičním městským památkovým rezervacím. Drábské světničky v Českém ráji, s jejich tajemnými jeskynními obydlími a dechberoucími výhledy okouzlují návštěvníky svou kombinací do skály vytesané architektury a okolní scenérie. Pro Japonce je procházka po úzkých stezkách a objevování skrytých zákoutí vzrušujícím dobrodružstvím, jež jim umožňuje uniknout z každodenní rutiny a ponořit se do historie a přírodní krásy, navíc s pocitem objevu něčeho zcela jedinečného.
Vesnice a hrady v Českém ráji se teď dostaly do hledáčku turistů z celého světa hlavně díky veleúspěšné české hře Kingdom Come: Deliverance II. Neméně přitažlivé jsou pak Adršpašsko-teplické skály ve východních Čechách nedaleko polských hranic, monumentální pískovcové útvary a hluboké rokle, které připomínají pohádkové postavy a nabízejí nekonečné možnosti pro pěší turistiku a fotografování. Tyto impozantní skalní útvary jsou pro Japonce ztělesněním přírodní síly a krásy, něco, co ve své vlasti v takové rozmanitosti a rozsahu nemají možnost zažít.