Češi milují placení telefonem. Počet útoků ale roste alarmujícím tempem

Téměř 32 % Čechů používá k placení nákupů svůj chytrý telefon. Analytici kybernetické bezpečnosti ze společnosti Proofpoint mezitím varovali před 500% nárůstem mobilních kybernetických útoků, při nichž se hackeři snaží ukrást hesla, bankovní údaje a dokonce plně ovládnout chytré telefony.

Počet útoků na chytré telefony se od začátku roku 2022 zvýšil až o několik set procent, varují odborníci společnosti Check Point Software. Téměř 80 % Čechů používá toto bankovnictví v telefonu denně.

Chytrý telefon stále častěji nahrazuje peněženku. V současné době již 32 % Čechů používá svůj chytrý telefon k placení nákupů v kamenných obchodech a k nákupům na internetu. Zároveň většina Čechů nezabezpečuje své chytré telefony. A to i přesto, že polovina z nás zažila hackerský útok a každému pátému uživateli byla ukradena data, upozorňují odborníci ze společnosti Check Point Research.

Ukázalo se, že uživatelů chytrých telefonů v Česku pravidelně nemění svá hesla pro internetové bankovnictví a 36 procent pro mobilní bankovnictví.

Chytré telefony v hledáčku zlodějů

Kyberzločinci se kvůli popularitě chytrých telefonů stále častěji pokoušejí doručovat uživatelům škodlivé SMS zprávy a aplikace s cílem ukrást citlivé informace včetně hesel a bankovních údajů. Analýza společnosti Proofpoint naopak ukazuje, že mobilní kybernetické útoky se od roku 2022 zvýšily až o 500 %.

Hackeři používají různé triky, aby získali citlivé informace z našich chytrých telefonů. Stále častěji se mezi phishingové útoky řadí SMS útoky na mobilní telefony nebo falešné zprávy na sociálních sítích a herních platformách, které mají zmást ostražitost obětí. Mobilní phishingové kampaně je stále obtížnější odhalit a můžeme očekávat sofistikovanější sociální inženýrství v jiných kanálech než SMS a e-mail.

Zdroj: redakce.com, proofpoint.com, darkreading.com, checkpointresearch.com, Měšec