Szallas Group zmapovala, jak se během pandemie proměnily cestovní návyky

Koronavirová pandemie vnesla do našich životů mnoho změn, mezi které bezesporu patří i nejistota spojená s cestováním do okolních zemí. Tato nejistota ovlivnila nejenom obchodní podmínky našich rekreačních pobytů, ale i celkový přístup, jak k dovoleným přistupovat. Zajímá-li vás, jak se nástup pandemie i její pomalé slábnutí v cestovních návycích projevilo, seznamte se podrobněji s výsledky velkého průzkumu uspořádaného společností Szallas Group.

O průzkumu

Společnost Szallas Group vznikla sloučením největších středoevropských a východoevropských ubytovacích portálů, mezi které patří např. Spa.cz nebo Hotel.cz, a maďarské společnosti Szallas.hu Zrt. Díky tomu disponoval průzkum daty od více než 500 poskytovatelů ubytování. Samotný dotazník, terénní výzkum a jejich následné analyzování připravila renomovaná globální společnost Nielsen IQ. Celkový počet respondentů, který zahrnoval jak koncové zákazníky, tak i majitele a manažery ubytovacích zařízení, přesahuje množství 6000 lidí.

Výsledky průzkumu

Průzkum ukázal opravdu mnoho zajímavých věcí. Mezi ty nejzajímavější bezesporu patří, že více než 90 % respondentů si přeje, aby bezplatná storno politika a poskytování dodatečných hygienických potřeb zůstalo standardem i do budoucnosti. Dalším z výsledků testu potvrdil předpokládaný rozvoj digitalizace. Velká část ubytovacích zařízení zlepšila své online rezervační systémy. Pomyslný prim si z průzkumu odnáší Maďarsko, kde je přes internet smluveno 90 % ubytování. S velkým rozdílem pak za Maďarskem zaostávají Chorvatsko (65 %), Česká republika (60 %), Polsko (54 %) a Rumunsko (26 %).

Proměna českých návyků

Podíváme-li se v průzkumu od Szallas Group konkrétně na českou republiku, můžeme si například povšimnout, že během pandemie si lidé více osvojili plánovat dovolenou na vlastní pěst. To bylo zapříčiněno jednak strachem z komplikací při nuceném zrušení pobytu, ale i tím, že lidé objevovali především tuzemské krajiny a domluvit si ubytování přímo na místě pro ně tedy nebyl problém. Tento trend však s postupným utlumováním pandemie slábne a lidé opět uvažují o zahraničních cestách i využití služeb třetí strany k jejich zprostředkování. Pokud vás tyto informace zaujaly a chtěli byste se dozvědět více, určitě navštivte stránky Szallas Group, kde se dozvíte vše, co budete chtít.