Online reklama kdysi a dnes: Kde je pravda?
Reklama je dnes nezbytností ve sféře propagace. A především online reklama je nutná pro úspěch jakéhokoli byznysu. Jak se vůbec vyvíjela a co je dnes nejdůležitější v této sféře?
Reklama na internetu – počátky
Prvky reklamy jako takové můžeme nacházet už tisíciletí dozadu. I při obyčejných obchodech na trzích museli lidé dělat vše pro to, aby ostatní přesvědčili, že právě jejich maso, ovoce, zelenina a jiné výrobky jsou prostě nejlepší. Později například kameloti vykřikovali různá hesla, která také můžeme zařadit do prvků propagace. Dnešní podoba reklamy má tvář online. Jde o digitální marketing. Nejen dospělí, ale i děti mají připojení na síť neustále po ruce díky telefonům. Velkou moc mají sociální sítě. Zpravodajství z tištěných médií se přesunuje rovněž na web, lidé stále častěji nakupují na e-shopech. Reklama na internetu je nutným nástrojem úspěchu v podnikání.
Jak na digitální marketing?
Na jednu stranu je to výhoda. Díky internetu je vše rychlejší, ovšem také snadno může kdokoli situaci zneužít a vyslat do světa nepravdy, tzv. hoaxy. Udělat si dezinformační web, to je otázka pár hodin. Potenciální klienti si na vás mohou přečíst kladné recenze, ale i ty špatné, které může záměrně šířit konkurence. Kdo podniká, nemá pak samozřejmě čas věnovat se reklamě v takovém rozsahu. Nejde totiž jen o vymýšlení cest propagace, je zapotřebí hlídat i záškodníky. S tím vám může pomoci online agentura. Vezměte v potaz, že trh se svým způsobem nasytil. Zatímco dříve investovalo do online reklamy méně lidí, a měli tak náskok před ostatními, dnes má online propagaci na internetu skoro každý. Velmi tomu napomáhají i sociální sítě, které si firmy mohou spravovat i samy. Tím se stírají rozdíly mezi konkurenty. To však neznamená, že na tuto formu reklamy můžete zanevřít. Naopak, musí být více propracovaná.
Marketingové služby vám zvýší prodeje
Organický dosah jakýchkoli sdělení se velmi snížil a hlavně poslední krize – covidová a válečná – dovolují zdražovat online marketingu. Je to logické, pokud firmě klesají prodeje, rychle investuje do onlinu, protože je to nejrychlejší možnost propagace. Bohužel je zde navíc propad díky legislativou vynucené sušenkové liště, kdy vlastně vidíme o 40 % míň dat. Kvůli tomu pak nemůžeme doměřit spoustu konverzí. Co je pro vyhodnocení kampaní nejlepší? Určitě míra prokliku reklamy (tzv. click-through rate). Co napsat závěrem? Síla online reklamy je horší než před 10 lety, kdy byla na vrcholu. Stále ale platí za nejefektivnější formu propagace. Proto ale potřebujete na tomto poli skutečného odborníka – analytika, který se v číslech, různých kódech, systémech topování a jiných marketingových nástrojích na webu opravdu vyzná.